maandag 1 januari 2018

Gelukkig nieuwjaar

Gelukkig nieuwjaar..... We hebben het allemaal weer massaal gezegd en de komende dagen doen we dat ook nog. Ik geloof dat het officieel tot 15 of 16 januari mag. 
Wat is een gelukkig nieuw jaar? En waarom zeggen we dat niet als iemand jarig is? Dan begint er toch een nieuw jaar voor iemand? Ik hoop dat iedereen een gelukkig nieuw jaar heeft in ieder geval. En wat is gelukkig? Ik denk dat voor iedereen anders is. Als je terug kijkt op het afgelopen jaar, was het dan een gelukkig jaar? 
Als ik terug kijk op mijn jaar was het een jaar met gelukkige momenten maar ook met minder gelukkige momenten en gewoon kut momenten. Hoop ik dat mijn jaar beter zal worden dit jaar? Ik denk niet dat dat kan. Er zullen weer gelukkige momenten zijn en mindere momenten. En ook de kut momenten komen weer voorbij. Al hoop ik dat dat er heel weinig zullen zijn. Daar heb ik deels zelf de hand in, dus start ik binnenkort met een cursus mindfulness. Ik hoop dan meer rust in mijn hoofd te krijgen en wat vrolijker in het leven te staan. Daarbij wil ik ook proberen om mijn sociale leven wat op te leuken. Wellicht de mensen waar ik nu te hoge verwachtingen van heb los laten en nieuwe mensen proberen te vinden. Dat mogen er een paar zijn. 25 nieuwe contacten onderhouden trek ik ook weer niet natuurlijk.
Goede voornemens, ik maak ze al een paar jaar niet meer. Ik ben tegenwoordig blij als ik weer een jaar doorgekomen ben zonder teveel in te hebben moeten leveren. Maar toch, stiekem maak ik ze wel een beetje. Eindelijk dat streefgewicht halen bijvoorbeeld!

De afgelopen weken was een grote ellende, qua verkeerde keuzes dan ;-) Ik eindige vorige jaar mijn laatste blog met de woorden dat ik wat minder op zou letten maar wel zou blijven bloggen....... Totaal mislukt dus. En werd ik er nou echt gelukkig van? Mwah, ik ben blij dat ik het morgen weer op ga pakken. Ik voel me ook gewoon niet fit. Dat wijt ik deels aan dat ik erg druk ben geweest de afgelopen week maar ook aan de slechte voeding (veel suikers en fout vet)
Vandaag eten we de laatste dingen op (oliebollen en appelbeignets), we eten WW erwtensoep als avondeten en ik probeer wat fruit te eten.
Vanmiddag ga ik een weekplanning maken zodat ik goed van start kan gaan morgen. Het lastige is wel dat ik alleen eet deze week en dat recepten vaak gebaseerd zijn op 4 personen. Wellicht delen door 2 en 2 dagen hetzelfde eten. Het wordt ook nog even stoeien met de puntenverdeling, maar ik ben vol vertrouwen dat het goed gaat komen.
De komende tijd zijn er geen verjaardagen en nieuwjaarsborrels heb ik ook niet, dus geen verleidingen. De enige verleidingen zijn de weekenden......

Ik wens iedereen die dit leest en ook lijnt of dit voornemen heeft heel veel succes! Samen kunnen we het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten