woensdag 3 januari 2018

Wind

Vannacht werd ik er al wakker van, wind die om de flat heen waait. Op 6 hoog klinkt het toch allemaal net iets heftiger. Later kwam er ook nog regen bij. Ik begon toen al met duimen dat het droog zou zijn als ik de deur uit moet. Ik heb niet heel best geslapen en was er ook vroeg uit uiteindelijk. Na het ontbijt richting de cursus. Gelukkig is het droog! Alleen waait het wel erg hard. Maar dat geeft niet, ik hou wel van wind. Het waait je hoofd een beetje leeg. Liefst zou ik met dit soort weer aan het strand zijn. Maar ja, dat is niet echt in de buurt.
Dus dan maar naar de cursus en de fysio :-)
De opkomst was redelijk zo na de feestdagen. Er waren ook weer nieuwe mensen die vol goede moed aan het programma gaan beginnen. 
En natuurlijk op de weegschaal..... 1,3 kilo erbij de afgelopen 2 weken. Dat valt me nog mee. Thuis was het trouwens net zoveel. Bij de meesten was het een plusje vandaag. Hopelijk is het volgende week weer een minnetje. 
Ik zat vandaag eens na te kijken en ik ben nu 1,5 jaar bezig. Het eerste jaar zie je een langzaam dalende lijn en het half jaar daarna stijgt en daalt hij steeds. Ik wil nu het komende half jaar alleen maar een dalende lijn zien..... 15 kilo in 26 weken. Dat is tussen de 500 en 600 gram per week. Op zich niet onrealistisch als je veel doorzettingsvermogen hebt. Helaas ontbreekt het mij daar regelmatig aan.
Na de cursus door naar de fysio. Ik heb niet veel gedaan. Een paar oefeningen en wat gekletst. 
Daarna Declan opgehaald bij zijn vader en samen schoenen geshopt. Gelukkig is Declan een echte "man" die weet wat hij wil. In een uur waren we klaar. Eerst naar Rosada maar daar hadden ze niet wat hij wilde dus naar de stad. Hup, passen en klaar. Nog even snel sokken en onderbroeken en klaar zijn we. 
Ik heb onderhand wel echt honger. Het is half 2 geweest en ik heb alleen om 8 uur ontbijt op. Via de Lidl snel naar huis. De mango's waren in de aanbieding, 4 stuks voor 3 euro. Dat kon ik natuurlijk niet laten liggen. 
Thuis snel 2 eitjes gekookt en om half 3 zat ik eindelijk aan de lunch. 2 boterhammen met ei en een stuk komkommer. Daar zou ik wel een tijdje op moeten kunnen teren. Maar toch eet ik om half 5 een zakje ww chips omdat ik lekkere trek heb. Ik heb dan al mandarijnen gegeten.
Tegen 6 uur ga ik eten maken. Ik heb nog een Turkse pizza in de vriezer liggen die ik ga eten met salade en knoflooksaus. Normaal maak ik de knoflooksaus met yoghurt en yogonaise, maar laatst las ik iemand die gewoon een yoghurtsausje maakte met knoflook en peterselie. Dat was wel het proberen waard. En voor herhaling vatbaar! Het is alleen wat dun, maar dat maakt de smaak niet minder. En het is 0 punten!
Vanavond bij de thee nog een ww koekje en ik ben precies uitgekomen met mijn punten. Ik hoef er geen 4 over te houden, ik ben blij dat ik binnen het aantal punten kan blijven.

Ik wil ook nog even jullie aandacht vragen voor het volgende: Mijn zus loopt graag hard en laat zich elk jaar sponsoren voor de kilometers die zij loopt voor het MS Fonds. Dit kan al vanaf 1 cent per kilometer. Ze loopt gemiddeld 100 kilometer per maand. Mijn vraag is of jullie haar ook zouden willen sponsoren. Elke bijdrage is welkom en wie weet komt er ooit een medicijn voor mij en vele anderen.
Als je interesse hebt stuur mij dan even een berichtje, dan breng ik je in contact met mijn zus.


Mijn zus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten