donderdag 4 januari 2018

Kort

Een dag uit het boekje vandaag. Vanochtend ontbeten met yoghurt, muesli en banaan. De chocoladevlokken heb ik even weg gelaten. Scheelt toch weer een punt! En aangezien ik naar mijn maatje ga is een extra punt nooit weg. Een mini lion bij de thee dit keer. 4 punten en daar had ik ook rekening mee gehouden. Ik had voor de lunch een groentesoepje ingepland. Ik wilde daar balletjes in doen, gewoon kant-en-klaar uit de vriezer, maar ik kon ze nergens vinden. Uiteindelijk heb ik een tartaartje in stukjes gescheurd en er balletjes van gemaakt. En dat smaakte prima. En het is veel voordeliger in punten dan kant-en-klaar natuurlijk. Vooral omdat ik maar de helft gegeten heb vandaag en morgen dus weer een soepje voor de lunch heb. Alleen soep is niet genoeg, dus at ik er een wortelwrap met zuivelspread, sla en kipfilet bij. Ik at pas laat, want ik moest nog de stad is. Vandaag had ik niet zoals gisteren 's middags nog trek, dus ik kon zonder tussendoortje.
Als avondeten aten we bruine bonen met spekjes en uitjes. Een recept wat ik tegenkwam er waar iedereen helemaal lyrisch over was. Ze herkenden het nog van vroeger..... Ik kan me niet herinneren dat ik dit vroeger ooit heb gegeten. Maar Martijn reageerde enthousiast, hij eet het nog wel eens bij zijn moeder. Nou, het proberen waard dus. En het was lekker en snel klaar. We aten er augurken, zilveruitjes en piccalilly bij, Dat laatste had ik ook nog nooit gegeten maar was ook wel lekker. Deze maaltijd was slechts 6 punten. 
Na het eten een warm appeltje met kaneel als toetje en bij de thee nog een ww reepje.
En..... Ik heb nog 4 punten over! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten