dinsdag 30 januari 2018

De afgelopen 2 dagen zijn goed verlopen, geen maandagavondse vreetbuien dit keer ;-)
Gisterochtend begon ik de dag met Skyr, banaan en caramelsaus.
Daarna moest ik naar de handtherapeut voor een spalk. 's Nachts draai ik namelijk mijn hand helemaal naar binnen en dan wordt ik wakker omdat mijn hand slaapt. Waarschijnlijk is dit een spasme en een spalk kan dit oplossen. De spalk werd ter plekke gemaakt, heel bijzonder. Maar ik of ik daar lekker mee kan slapen vraag ik me echt af!


Als lunch at ik 2 boterhammen met eiersalade, die van 0 punten van zaterdag.
's Middags deed ik ook de mindfulness oefening. Ik viel er een beetje bij in slaap. Nou ja, waarom niet. 
Daarna een zakje chips van WW en drinken terwijl ik aan een nieuwe serie op Netflix begin. Trapped, een IJslandse serie.
Voor het avondeten werd het iets uit de vriezer, ik wist alleen niet wat het was. Het bleek uiteindelijk Surinaamse bami te zijn. Daar bakte ik eieren bij en we aten wat augurken.
's Avonds bij de thee nog een plak zelfgebakken fruitcake.
Ik hield 6 punten over maar ik had echt nergens meer zin in. Dus 2 verloren punten en 4 mee naar de dinsdag.
Vanochtend heb ik ontbeten met de lavacake, maar nu had ik er wat havermout aan toegevoegd en het diepvriesfruit door het beslagje. Dit vulde wel goed ipv de lavacake zonder havermout. 


Mijn taalmaatje zei af dus ik had een vrije ochtend. Die heb ik gevuld met wassen, opruimen en tv kijken. Tussendoor nog een trosje druiven gegeten. 
Tussen de middag had ik een gesprek met Traverse, de vrijwilligersorganisatie in Roosendaal. Zij gaan voor mij op zoek naar een maatje. Iemand waar ik mee kan kletsen, naar de bioscoop, wat drinken, hapje eten etc. Geen idee of dat gaat lukken maar wie niet waagt......
Daarna geluncht met 2 boterhammen met zuivelspread en ham en 2 gekookte eieren.
Als tussendoortje een zakje chips van WW.
Voor het avondeten weer wat uit de vriezer, nasi van bloemkoolrijst. Daarbij satésaus van de Body en Fitshop, een gebakken eitje en augurken.
Een prima maaltje!
Bij de thee nog een plakje zelfgebakken fruitcake. Ook at en de laatste hecksenkaas met een paar bugles. Qua punten kon het precies.

Wisten jullie dat als je galblaas verwijderd is dat je toch weer een aanval kunt krijgen? Die had ik dus net en dat is echt vreselijk naar. Alles tussen je borst en je maag verkrampt, je krijgt het bloedheet en je word misselijk. Uiteindelijk zakt het weer weg maar het kan zo weer terug komen. Dus maar even diclofenac en een maagbeschermer genomen. Hopelijk blijft het bij deze ene aanval. 

Morgen weer wegen! Ik weet alleen niet of ik naar de cursus ga, aangezien de weersvoorspellingen voor morgenochtend niet best zijn. Maar thuis wegen kan gelukkig altijd. Hopelijk is er wat af. Ik heb er wel een goed gevoel bij in ieder geval.

1 opmerking:

  1. Zou leuk zijn als ze een maatje voor je vinden!
    Sliep je een beetje met die spalk?

    BeantwoordenVerwijderen