maandag 15 januari 2018

Weekend

Ik ben het weekend weer goed doorgekomen. Zaterdagochtend een 0 punten ontbijt en een 2 punten lunch. Het avondeten zou me namelijk best wat punten gaan kosten. Alleen jammer dat ik 's middags noten heb gegeten. Er lagen nog cashew- en pecannoten en ondanks dat noten gezond zijn, kosten ze heel veel punten :-(  Ongeveer 75 gram noten kostte me 16 punten. Gelukkig had ik mijn weekpunten nog dus kon het daar mooi vanaf.
Het avondeten was erg lekker. We aten Mexicaans. Kleine taco- en tortillabakjes.




Het waren vooral de bakjes die punten kosten want de vullingen bestonden uit kip met paprika en tartaar met kidneybonen en mais. Salsasaus is ook niet veel punten net als de zure room en het beetje kaas wat er op lag. Ik vond het wel lastig inschatten hoeveel van die bakjes je per persoon op kunt. Achteraf had het wel wat minder gekund. Voordeel van een goed vullende avondmaaltijd is dat je 's avonds nergens meer zin in hebt. Al met al heb ik toch 45 punten opgemaakt zaterdag.
Zondagochtend yoghurt met banaan en schuddebuikjes en als lunch een groentesoepje met wat tartaar. Als avondeten hadden we pinda-kokoskip uit de slowcooker met rijst en boontjes. Flink aan de punten maar het paste binnen mijn dagbudget.
Bij de thee 's avonds heb ik nog even wat weekpunten erdoorheen gejaagd door 2 koeken te eten. Van die dubbele met vanille ertussen. Ik kon ze niet vinden in de app dus heb er maar 6 punten per stuk voor gerekend. Ik heb nog 8 weekpunten over. Die ga ik toch proberen niet op te maken. Meestal voel ik redelijk goed aan of ik af val of niet en nu heb ik het gevoel dat er niks af gaat terwijl ik toch binnen mijn punten blijf. Ik voel me ook een beetje opgeblazen maar ik heb geen idee hoe dat komt. Nog 2 dagen en dan mag ik weer op de weegschaal.

1 opmerking: