zondag 7 januari 2018

Weekend......

Weekend, wat zal ik er over zeggen.... Het is iets waar ik altijd moeite mee heb qua eten en drinken. Eigenlijk kom ik altijd weekpunten te kort :-(
Maaaaarrr.... Dit weekend is het super gegaan! Ik heb het volgens mij nog nooit zo goed gedaan. Ik moet ook een beetje van het idee af dat je in het weekend anders en meer moet eten. En dat is deze keer erg goed gelukt.
Vrijdag was gewoon een normale dag. Ik at de rest van de soep op en 's avonds hadden we frietjes, rosbief en sla. Ik hield zelf 1 punt over.
Zaterdagochtend heb ik eens wat anders als ontbijt gegeten als yoghurt. Zelfgemaakte havermoutkoekjes met appel, banaan en schuddebuikjes. Een lekker hapje, maar het was niet echt vullend vond ik.




Daardoor was het ook snel weer tijd voor de lunch. Brood met krokettenvulling en mosterd.
Als avondeten hadden we kipshoarma met een knoflook-yoghurtsausje (die ik van de week ook al een keer had gemaakt). 1 pitabroodje voor 5 punten en meer was de avondmaaltijd niet. Doordat ik nog niets van mijn weekpunten had gebruikt, konden we 's avonds wat snackjes uit de airfryer eten. Ik koos van tevoren welke ik ging nemen en voerde het gelijk in de app in. Martijn koos ook van tevoren wat hij wilde en zo hebben we niet ineens meer gegeten dan we van tevoren hadden besloten. Ik had er wel sausjes bijgezet, maar eigenlijk is dat niet echt nodig. Ik heb deze dag 34 punten gebruikt, 11 boven het dagbudget. Heel erg netjes.
Vanochtend ontbeten met 3 geroerbakte eieren. Daar zou ik wel een poosje op moeten kunnen teren, aangezien eieren verzadigend werken. 
's Middags gingen we naar een expositie van een kennis. Voordat we weggingen at ik een banaan. Antonia was erg blij om ons te zien en ik vond het leuk om haar werken te zien. Ik heb wat moois uitgekozen voor mijn verjaardag. Nu alleen nog iemand vinden die het wil betalen ;-) Ik kreeg wel een mooi klein schilderijtje van haar.



Toen we thuis kwamen hebben we de rest van de snackjes opgegeten. Ik had geen lunch op, dus dat scheelde ook weer in punten.
's Avonds aten we macaroni uit de oven. Ik heb vorig jaar ergens de Weight Watchers scheurkalender aangeschaft en dit was het eerste recept wat ik er van maakte. Het was lekker en voor herhaling vatbaar. 
Deze dag sluit ik af met 31 punten, 9 boven het dagbudget.
Maar ik heb nog 27 weekpunten over!!! Dat is me echt nog nooit gebeurt. Ik heb nog 2 dagen te gaan tot de volgende week ingaat (de weegdag) en ik vermoed dat die 27 punten niet (helemaal) op gaan. Ik ben best een beetje trots op mezelf :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten