dinsdag 16 januari 2018

Gisteren had ik niet zo'n beste dag. Nou ja, avond eigenlijk meer. Ik heb gewoon ontbeten en daarna boodschappen gedaan, want in de middag zou het slecht weer worden. Voor ik naar de fysio ging groentesoep gegeten met het idee dat als ik terug zou komen ik nog rijstwafels met hummus en kipfilet zou eten. Dat heb ik ook gedaan maar ik was niet voldaan daarna. Ik bleef maar denken wat ik nog meer zou kunnen eten. Ik heb toen 2 eieren gekookt maar ook dat was niet afdoende. Een zakje WW chips dan maar. Ik wilde ook niet gaan zondigen omdat ik wist dat het avondeten best wat punten zou zijn. Het extra magere gehakt was op dus had ik mager gehakt gekocht en dat is toch wat meer punten. Ik had ook tartaar kunnen nemen, ik weet het. Maar prijstechnisch kwam dit even beter uit. We aten de rest van de tacobakjes op die over waren van zaterdag. Ik had ineens de pest erin, altijd maar dat opletten en nadenken over wat je eet. Dus deed ik een flinke hand pijnboompitten door de sla en overgoot het met honing-mosterd dressing. Heerlijk was het! 
's Avonds bedacht ik me dat er nog een halve zak chips in de kast lag en aangezien de kinderen deze week bij hun vader zijn kon ik het maar beter opeten want dat is volgende week niet lekker meer. En eten weggooien doen we niet. Daarna lustte ik ook nog wel een paar koeken..... Ik denk dat ik stiekem last had van Blue Monday ;-)
Vandaag weer met goede moed de draad opgepakt. Ik wil toch wel dat er morgen iets af is, al is het maar 100 gram. 
Ik ontbeet met yoghurt met frambozen en vlokken, jammie jammie



Daarna naar mijn taalmaatje. Daar bleef ik niet lang, aangezien ze niet zo lekker was.
Toen nog even naar de Lidl om te kijken of het extra magere gehakt inmiddels aangevuld was want nog een dag met magere gehakt werd me wat te gortig. Gelukkig lag het er weer en ik heb gelijk 2 pakjes meegenomen. 
Als lunch at ik 2 boterhammen met yogonaise en ei. 's Middags kwam Jacqueline op de thee. We kennen elkaar van de cursus en supporten elkaar via WA. Het was erg gezellig en we hadden genoeg te kletsen. Ook wel weer eens leuk om iemand anders te spreken dan de gebruikelijke mensen die ik in een week zie. Het was voor herhaling vatbaar in ieder geval.
Rond half 5 at ik een zakje chips en een paar augurken. Ik wist dat we laat zouden gaan eten dus om snaaien te voorkomen......
Als avondeten at ik pasta zonder pasta. Ik had voor mezelf courgetti gemaakt. Ik heb zo'n apparaatje waar het supersnel mee gaat. Waarom gebruik ik dat toch niet vaker.

Ik had nog zoveel punten over dat ik zelfs wat geraspte kaas erop kon doen.
Na het eten had ik nog 7 punten over en mocht ik 2 wafeltjes van mezelf bij de thee. 
Die andere 2 punten hou ik wel over. 
Ik hoop dat er morgen toch iets vanaf is ondanks mijn vreetkick van gisteren.
Gelukkig begint er morgen weer een nieuwe week met nieuwe verse punten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten