vrijdag 12 januari 2018

Gisteren had ik geen zin om een blogje te maken en vandaag ook niet echt. Ik heb niet zoveel te melden merk ik. Maar ik weet dat er mensen zijn die het toch wel erg leuk vinden om wat van mij te lezen, dus ik ga er proberen wat van te maken vanavond ;-)

Gisteren is de dag prima verlopen. 's Ochtends op de thee bij mijn maatje, dus dat koste me 4 punten aan een tussendoortje. Ik had geen zin om een magere lunch te maken, dus maakte ik een heerlijke broodje met yogonaise, ham, augurk en ei. Helaas kwam dat er 2 uur later weer uit. Geen idee waarom, maar misschien was de ham niet goed? Die had ik wel die dag gekocht dus dat zou vreemd zijn. Of misschien een mislukt ei ertussen, ik weet het echt niet. Ik had verder ook nergens last van. Ik vroeg me wel af of ik nu weer meer punten had omdat ik de lunch nooit verteerd heb. 
's Avonds aten we Surinaamse bami. Erg lekker, alleen was de peper die erin zat, een adjuma peper, echt veel en veel te heet. Nadat ik even google lees ik dat hij behoort tot 1 van de heetste pepers ter wereld....... Tijdens het bakken sloeg het al op mijn keel, maar om op te eten was het helemaal erg. De pepers die ik overhad heb ik gelijk weggegooid. Er zat ook Surinaamse kippenworst doorheen, dat doe ik de volgende keer ook niet meer. Maar tussen het eten en de kippenworst door proefde ik dat de rest echt wel erg lekker was.
Bij de thee 's avonds had ik een reep die ik ook bij de Trekpleister had gekocht gegeten. Deze smaakte beter dan het wafeltje moet ik zeggen.
Er stond ook een link op de verpakking en misschien voor jullie ook wel interessant als je in BelgiĆ« komt : http://www.weightwatchers-in-de-winkel.be/

Vanochtend kon ik uitslapen. Declan had gisteravond een nieuwjaarsgala en dat was vlakbij zijn vader dus sliep hij daar. Ik ontbeet dan ook aan de late kant. Dit keer deed ik schuddebuikjes door de yoghurt ipv vlokken. Jammie, erg lekker. Alleen best wel veel punten. Maar af en toe kan dat wel. Ik heb tenslotte nog niets van mijn weekpunten gebruikt. 
Ik lunch vandaag dus ook laat en besluit licht te lunchen, aangezien we weer bijtijds moeten eten vanavond. Ik heb de hummus uit 1 van de recente WW boekjes gemaakt en ik moet zeggen, best te eten! De volgende keer alleen iets minder citroenrasp. Ik smeer de hummus op 3 rijstwafels en beleg ze met kipfilet. Ik kook er 2 eieren bij en kan daar heel de middag op teren. 
We eten vanavond bijtijds. Declan gaat met zijn nieuwe vriendinnetje naar de bioscoop en Martijn gaat een avondje naar een vriend waar hij ook blijft slapen. Aileen is bij haar vriendje, dus we eten met z'n 3en. Ik maak de kip Hasselback uit een WW boekje en we vonden het alle 3 lekker! Het was wel wat gepruts maar het resultaat mocht er zijn. Daar aten we bbq krieltjes en sla bij. 
Bij de thee een wafeltje en nu smaakte hij me al beter gelukkig. Ik heb nu 1 punt gebruikt van mijn weekpunten, dus nog genoeg over voor de komende dagen. Alhoewel er niets bijzonders op het programma staat.
Nu ga ik lekker genieten van de rust, het tweede seizoen van The Crown kijken en breien.
Fijn weekend iedereen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten