donderdag 18 januari 2018

Kidneybonen cake

Vandaag was het weer een erg winderige dag. Maar dat hebben jullie zelf vast ook wel gemerkt. Ik werd er in ieder geval al heel vroeg wakker van. Weer een goede reden om niet op 6 hoog in een flat te wonen, zeker niet op een hoek.
Doordat ik zo slecht geslapen had besloot ik niet naar mijn maatje te gaan, ook gezien het weer. Toen ik haar belde zei ze al dat ik niet eens mocht komen met dit weer ;-)
Vervolgens heb ik lamlendig op de bank gehangen en ontbeten met wappeltaart. Ik vind het een geslaagd recept met skyr en Griekse yoghurt. Ik ontbeet trouwens met 2 stukken, dat was 3 punten. 
Terwijl ik aan het bedenken was wat ik vandaag allemaal zou kunnen doen keek ik naar alle ellende die de wind veroorzaakte. Dan is slecht slapen maar een peulenschil.
Uiteindelijk besloot ik te gaan douchen en aankleden. Ik moest ook nog boodschappen doen maar ik heb maar gewacht tot de wind was gaan liggen. Er zou ook een pakketje bezorgd worden maar aan het eind van de ochtend kreeg ik de melding dat het vandaag niet gelukt is en dat ze morgen komen. Huh? Ik was toch gewoon thuis. Misschien waaide het te hard om alles vandaag te doen.
Nadat ik geluncht had met brood en krokettenvulling ben ik boodschappen gaan doen.
Ik heb gelijk linzen gehaald bij de verbouwde mediterraanse winkel. Daar hebben ze ook een kilo kipfilet voor 4,99 zag ik. Volgende week maar eens proberen.
Toen ik thuis kwam heb ik een recept gemaakt van een cake die ik laatst tegen kwam op Facebook. Een kidneybonencake..... What was I thinking?! De reacties waren allemaal positief dus dat moet lekker zijn! Hier had ik de Cankao voor nodig die ik gisteren gekocht had. Het beslag rook lekker, hij zag er mooi uit toen hij uit de vorm kwam...... Het was alleen niet te vreten :-( 




Wel jammer, de hele cake was maar 3 punten. 
Ik at alleen vanavond dus iets uit de vriezer gehaald. Een mengsel van kip en paprika en ui. Even opwarmen, pitabroodje bakken, knoflooksausje maken, sla erbij en een prima maaltijd voor 6 punten. Ik proef alleen nu de knoflook nog.
Vanavond kwam er een vriendin op de thee die geen koekje erbij wilde. Dus at ik ook niks.
Maar toen ze de deur uit was heb ik toch nog even wat genomen ;-)
Ik heb nog 4 punten over vandaag. Die kunnen mooi mee naar de weekpunten.
Een gezapige saaie dag dus, maar wel met een gezellige afsluiting!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten