dinsdag 2 januari 2018

De kop is er (weer) af

Vandaag na 2 weken weer de draad proberen op te pakken. Ik heb voor heel de week alles ingepland dus vol goede moed begonnen vanochtend. Ik heb laat ontbeten, ik had gewoon niet eerder trek. Dus eerst boodschappen gedaan bij AH. De yoghurt Griekse stijl 0% is in de bonus, 2e gratis en het diepvriesfruit ook. Dus dat heb ik even ingeslagen. Toen ik thuis kwam ontbeten met yoghurt, muesli, banaan en pure vlokken. En even wat dingen gekeken die ik de afgelopen week heb opgenomen. Verder wat gerommeld in huis. Wasje, opruimen enzovoort. Om 1 uur kwam de hulp en dat was wel nodig. Vorige week was het natuurlijk 2e kerstdag dus kwam er geen hulp natuurlijk. En dat is toch wel te merken in huis. Maar nu is alles weer lekker fris en fruitig. 
Als avondeten vanavond heb ik zelf frietjes gemaakt in de airfryer. Er waren nog wat aardappels dus een goede reden om friet te maken :-) Het was een hoop werk, maar het was zeker voor herhaling vatbaar. Voordeel is ook dat het minder punten is dan de verse friet uit de supermarkt. Helaas was de yogonaise op, dus at ik er ketchup bij. Zonder saus eet ik geen frietjes. Laatst kwam ik een receptje tegen van gevulde paprika en dat heb ik erbij gemaakt. Ook erg lekker en voor herhaling vatbaar. Op de paprika's zit low carb kaas. Dit heb ik voor het eerst gebruikt en zo uit de oven smaakt het lekker. Het is wel waardeloos om te raspen. Maar als alternatief voor geraspte kaas is het zeker een aanrader. Ik kan het alleen in Roosendaal nergens vinden, dus ik zal het niet echt vaak gebruiken helaas.




Hoe is het vandaag met de punten gegaan? Redelijk goed volgens mij. Ik heb wel iets meer frietjes gegeten dan berekend en de ketchup heb ik niet precies afgepast. 
Morgen weer naar cursus en dus op de weegschaal. Ik schat dat er zo'n 2 kilo bij zit.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten