zondag 21 januari 2018

SCIO

Dit weekend hebben Aileen en ik iets heel bijzonders gedaan. We hebben een SCIO analyse ondergaan. Ik geef de link zodat jullie er zelf over kunnen lezen http://www.psychozorggouda.nl/scio-2/ en mocht je wat willen weten dan kun je het aan mij vragen. Ik vond het in ieder geval zeer interessant. Er kwamen een aantal punten naar voren die ik absoluut herkende door mijn ziekte natuurlijk, maar er kwamen ook wat dingen naar voren qua voeding en tekorten aan vitamines en mineralen. Advies hierbij was telkens genoeg vetten gebruiken, noten eten en volkoren producten. Dat laatste is geen probleem, maar genoeg vetten en noten stroken niet met WW. Bijzonder vond ik wel dat hetzelfde naar voren kwam in het dieet wat ik geprobeerd heb ivm MS. Veel meer vetten en noten dan ik nu mag eten. Dat is dus blijkbaar toch iets wat we nodig hebben. Want als je niet genoeg vetten hebt, worden bepaalde dingen niet opgenomen en krijg je tekorten. 
Ik heb het rapport meegekregen op een USB stick dus kan het uitgebreid nakijken en over nadenken wat ik hier precies mee ga doen.
Dit hele gebeuren was in Waddinxveen en duurde ruim 2 uur per persoon. Ik heb na lopen denken wat ik met de lunch zou doen maar ik had echt even geen zin om van alles mee te nemen. 
Ik ontbeet met een bananenpannenkoek met chocoladesaus. Jammie! En Jacqueline, nog bedankt voor de tips, het is nu eindelijk gelukt!



Voor de lunch hebben we een broodje bij Subway gehaald. Ik heb van tevoren al op de site gekeken welk broodje ik zou nemen. De voedingswaarden staan ook op de site dus ik kon precies uitrekenen hoeveel puntje mijn broodje was. Ik heb de Chicken Fajita genomen met Hot Chili saus. Het broodje was 18 punten en voor de saus heb ik 1 punt gerekend.
Op de terugweg heb ik bij Starbucks een Chai tea latte gehaald, heerlijk! Ook hiervan kon ik de punten terug vinden op de site. 9 maar liefst, maar het was het waard :-)
Voor avondeten had ik drumsticks uit de airfryer. Ik had ze 's ochtends al in een puntloze marinade gezet. Daarbij aten we aardappelblokjes uit de oven en sla.
Bij de thee een wafeltje van WW en 's avonds nog een glaasje port en wat ovenzoutjes van de Jumbo. 
Ik heb vandaag 59 punten gebruikt. Gelukkig had ik al mijn weekpunten nog dus kon het prima! Ik heb er zelfs nog 13 over.
Vandaag weer ontbeten met de bananenpannenkoek. Nu probeerde ik hem op een bakvel te bakken zodat ik geen punt kwijt zou zijn aan vet, maar dan gaat het dus toch wat minder goed. Het smaakte er niet minder om.
Als lunch een grote kom soep, die ik nog over had van vrijdag en een wortelwrap met kip erbij.
Omdat ik laat heb ontbeten en geluncht had ik geen behoefte aan een tussendoortje 's middags.
Voor het avondeten aten we mini pizza's gemaakt van pitabroodjes en sla. Een beetje tomatenpuree op de pita, belegen met wat je lekker vind en 7 minuten in de oven. Ideale maaltijd voor het weekend.



Bij de thee zo een plak "Toby" cake. Gemaakt van fruit, ei en havermout. Ik vind dat een lekkere cake en maar 1 punt per plak!
Vandaag ging het dus prima, ik heb nog 3 punten over. Misschien neem ik nog wel een plakje cake ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten