woensdag 20 december 2017

Wegen.....

Gisteren kwam een blog er niet van, want we gingen de nieuwe eettafel in elkaar zetten. Een kerstcadeautje van mijn schoonouders. Hier begonnen we voor het eten mee met als gevolg dat ik te moe was (en pijn had) om te koken. Dat werd dus een kapsalon.... Jammie jammie! Maar het resultaat was te zien op de weegschaal vanochtend, thuis een kilo erbij en op de cursus 900 gram. (misschien was het 100 gram minder geweest als ik niet ook een halve zak fudge had gegeten) Ik had me hier op ingesteld dus het viel niet tegen.
We zijn wel heel blij met de nieuwe tafel :-)



Vanochtend begon ik wel weer vol goede moed. Ik wil de komende dagen zo goed mogelijk het programma volgen aangezien de kerstdagen eraan komen en dat zijn 2 dagen met veel gangen!

Ik had laatst ergens gelezen dat iemand pure chocoladevlokken door het ontbijt deed. Dat leek me wel wat dus heb ik een pak gekocht. 6 gram is 1 punt. Ik ontbijt nu dus met magere (griekse) yoghurt, muesli, banaan en 6 gram vlokken. En dat kost me 3 punten. Ik vind dat een mooi aantal voor ontbijt. Na het ontbijt naar de cursus. We bespraken het nieuwe programma en de 1 is enthousiast en de ander wat minder. Ik hoor bij de laatste. Ik moet echt mijn draai hier nog in vinden.
Kunnen jullie je nog herinneren dat ik het laatst over goede stickertjes had die blijven zitten in de vriezer? Vandaag kreeg ik van een mede-cursist een verpakking met etiketjes. Hoe lief is dat! Nu kijken of ze goed werken.
Na de cursus naar de fysio. 1 keer in de 3 maanden moet ik testjes doen om te kijken of ik stabiel ben of dat het meer of minder wordt. Meer wordt het helaas nooit, maar ik ben wel stabiel. Dat is altijd weer prettig om bevestigd te krijgen. 
Daarna nog even naar de stad. Ik heb placemats gekocht voor de nieuwe tafel. Ik twijfelde tussen dit of een tafelkleed. Eerst dit maar eens proberen.
Thuis maakte ik een groentesoepje van bouillon, soepgroente en kastanjechampignons. Alleen soep ik niet genoeg dus at ik er een wortelwrap met een dun laagje 20 plus smeerkaas, kipfilet en sla bij. Een flinke vuller en weer maar 3 punten. 





Dat biedt perspectief voor de rest van de dag. 's Middags eet ik alleen nog 2 mandarijntjes en ik heb ook geen behoefte aan meer.
Als avondeten aten we nasi van bloemkoolrijst. Ik heb vandaag op de cursus een bakvel gekocht die je in je pan kan leggen zodat je geen olie of boter hoeft te gebruiken. Die heb ik vanavond gebruikt. Het is even wennen, zo'n los vel in de pan maar het werkt wel. Dat scheelt dus weer punten :-) De nasi bestaat uit kipfilet, kruiden, nasi-groente en bloemkoolrijst. 0 punten dus! Ik bak er een eitje bij (dat is even wennen op dat vel) en wat augurkjes erbij. Ook allemaal 0 punten. Ik heb dus nog genoeg punten over voor een flinke schep pindasaus :-)
Na het eten nog een kop thee met 2 ww koekjes en ik heb 4 punten over die mee kunnen naar morgen. Tenzij ik vanavond ineens nog erge snaaitrek krijg natuurlijk. 
Deze dag is dus goed verlopen. Hopelijk gaat het morgen ook zo goed. Ik ben al druk aan het bedenken wat te eten. Ik heb nog een hoop groentes in de koelkast liggen dus misschien ga ik die lekker in de oven doen met wat kruiden en dan een stukje vlees erbij. 
Vannacht droomde ik dat ik tegen iemand zei dat ik het zo erg vond dat ik niets kan eten zonder dat de kilo's er gelijk aanzitten. Ik moest er geloof ik zelfs bij huilen.
Zo houdt het mij dus ook 's nachts nog bezig allemaal blijkt wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten