donderdag 14 december 2017

Dag 2 van het nieuwe programma

Dag 2 van het nieuwe programma.
Vandaag gaat de slowcooker weer aan. Een Weight Watchers proof erwtensoep. Ik vind de erwtensoep van Unox uit een blik de lekkerste die er is. Ik hoop dat deze een beetje in de buurt komt. Om kwart over 9 sta ik dus al in de keuken van alles te snijden om de slowcooker op tijd aan te kunnen zetten. En dat lukt, even tegen 10 uur staat hij aan.
Ik ontbijt met Skyr met bosbessen. Auw, 5 punten. Dat moet ik maar compenseren met de lunch! 
Daarna is het tijd om naar mijn maatje te gaan. Het gaat vandaag niet zo goed met haar dus ik blijf niet te lang. Ik eet een speculaasje bij de thee, die zijn maar 1 punt weet ik nog van vorige week.
Daarna nog even snel een paar boodschapjes doen en dan ben ik best moe als ik thuis kom. Ik kan wel merken dat ik al druk ben geweest vanochtend. Ik maak echter wel een bewerkelijke lunch. Brood is geen optie omdat ik vanochtend al veel punten heb verbruikt. Ik maak kip, paprika, lenteui, wortel en spekjes met zoute sojasaus. Dat smaakte prima en vulde echt goed. De rest van de middag doe ik niet veel meer dan tv kijken (My kitchen rules) en een beetje lezen op Facebook en spelletjes doen. Behalve 2 mandarijnen eet ik niets meer. De lunch was verzadigend genoeg. Ik heb ergens in de middag wel een momentje dat ik denk ik ga iets nemen, maar dat is dan zo'n moment dat ik een beetje lamlendig op de bank hang. Eten uit verveling dus. Maar ik heb het niet gedaan!
De erwtensoep was heerlijk! En maar 5 punten voor 300 ml. Op de cursus heb ik geleerd dat je als je bord (of bakje) leeg is je 20 minuten moet wachten om te kijken of je dan nog echt trek hebt of niet voor je je bord weer vol schept. Dat heb ik vanavond eens uitgeprobeerd. Eigenlijk moet je dan ook van tafel en wat anders gaan doen. Maar als nog niet iedereen klaar is met eten vind ik dat niet kunnen. Dus bleef ik zitten (met de pan soep voor mijn neus) en overhoor ondertussen Aileen die morgen een toets Nederlands heeft.
Na 20 minuten schep ik nog wat in mijn bakje. Niet omdat ik zo'n trek heb maar gewoon omdat het zo lekker is! Uiteindelijk eet ik voor 8 punten erwtensoep. 
Daarna kan ik nog uitgebreid de keuken schoonmaken. Nou ja, vooral de slowcooker. De hoeveelheid was teveel voor mijn slowcooker en ergens halverwege de dag stroomde hij dus over. Maar nu is alles weer eens lekker goed schoon ;-)
's Avonds bij de thee twijfel ik tussen een kransje uit de boom of een ww reepje. Maar nadat ik de punten heb gescand van de kransjes (6!) neem ik toch maar een reepje. Ik heb wel genoeg punten, maar ik voel de drang om te proberen om punten over te houden. Geen idee waarom, ik heb geen bijzondere plannen van het weekend maar dat kan zomaar ineens veranderen.
Later eet ik nog een banaan en dan heb ik echt genoeg. Ik vraag me wel af of ik na deze vullende soep en de uitgebreide lunch nou echt af val. Misschien morgenochtend maar even op de weegschaal gaan staan om te kijken of er echt wat af gaat.
Ik heb in ieder geval 4 punten over die morgen bij mijn weekpunten komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten