woensdag 13 december 2017

Nieuw programma

Jullie zijn vast heel benieuwd of ik vandaag mijn laatste paperclip in kon leveren. Helaas, 200 gram erbij. Dat wijt ik aan de musketkransjes en de wortelcake met glazuur die ik gisteravond ineens moest eten van mezelf. 
Nou ja, volgende week beter zullen we maar denken. Thuis was erg trouwens wel 100 gram vanaf ;-)
Vandaag ging het nieuwe programma voor mij in. De app wordt omgezet op je weegdag en dat is voor mij dus woensdag. Toen ik hem vanochtend opstartte kreeg ik ook mijn nieuwe dagtotaal te zien. Van 30 naar 23 punten. Dan slaat de schrik je wel even om het hart. Hoe moet ik dat nu allemaal doen met het eten en 7 punten per dag minder.
Ik ontbeet met magere kwark, muesli en een banaan en daarna naar de cursus. Daar werd uitgelegd hoe het nu precies zit met de telvrije producten. Eieren, kipfilet, vis en peulvruchten hoef je niet meer mee te tellen. Magere yoghurt ook niet, maar de magere kwark en Griekse yoghurt van 2% tellen dan wel weer mee. Ik zal mijn ontbijt dus aan moeten gaan passen. Magere yoghurt vind ik niet zo lekker, maar de biologische variant is vaak wat smakelijker. Maar eerst maar opmaken wat ik hier nog heb staan.
Na de cursus naar de fysio. Helaas niet in de sneeuw maar in de regen dit keer. Ik heb toch 10 keer liever sneeuw. Je wordt er niet zo nat van en het is minder koud.
Na de fysio nog even boodschappen gehaald en daarna thuis lunchen. 
3 maisboterhammen met zuivelspread en kipfilet met bieslook. Ik kookte er ook een ei bij, aangezien die nu puntloos is :-) Als toetje nog 2 mandarijnen. 
Ik was best verzadigd van de lunch dus 's middags geen chipjes maar alleen een opkikker.
Als avondeten hadden we een spruitjesschotel met aardappelen en kip. De kip telde nu dus niet meer mee. 
Bij de thee nog een reepje en rond half 10 nog een zakje chips. 
En hoe ben ik nu uitgekomen met mijn punten? Ik heb er 2 over! En het mooie van het nieuwe systeem is dat je je overgebleven punten op kunt sparen bij je weekpunten. 
Ik ben benieuwd of ik er morgen weer zo goed mee uit kom. 
Vandaag kreeg ik trouwens nog een compliment van iemand op de cursus. Ze vindt dat ik echt leuk schrijf en leest mijn blogs graag :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten