zondag 10 december 2017

De chocoladeletters hebben gewonnen........

Vrijdagochtend heb ik lekker uitgeslapen en laat ontbeten. 's Middags zijn we een kerstboom gaan kopen. Gelukkig vonden we er 1 binnen 5 minuten, dus dat was snel geregeld. Daarna nog wat boodschappen gedaan.
's Avonds aten we pasta carbonara op de WW manier met zelfgemaakte pasta. Heerlijk hoor, maar er gaat niet boven echte met slagroom, spekjes en veel Parmezaanse kaas!
Na het eten zat ik op de bank en ik dacht aan de chocoladeletters in de la.... Ik ga een klein stukje nemen van die ene..... Na 1/3e van de letter snapte ik waarom hij me niet zo smaakte. Het was puur! En daar hou ik niet zo van. Na een half uur vond ik dat ik dan die andere maar moest nemen omdat deze zo tegenviel. En daar verdween Tony's chocoladereep met pepernoten. Jammie jammie :-) Daarna bestelde ik een jurkje voor de kerst. Ik bestel mijn kleren altijd online omdat ik dan makkelijk kan passen. In een pashokje kun je vaak niet eens zitten en dan kan ik mij niet uitkleden zonder om te vallen. Daarbij kost het erg veel energie en frustratie. 
Zaterdag konden we weer heerlijk uitslapen. Nadat we vrijdagavond klaar waren op Netflix met "The Sinner" startte uit zichzelf een volgende serie, "Paranoid" Ik ben niet zo van paranormale dingen, maar we bleven toch even kijken. En er was helemaal niet paranormaals of paranoides aan, het was gewoon een goede Engelse detective! Daar gingen we zaterdagochtend gewoon mee verder tijdens het ontbijt. Ik had de dag ervoor iets nieuws meegenomen voor ontbijt en daar was ik wel benieuwd naar. 


Ik had iets nodig om de magere melk op te maken die ik nodig had voor de carbonara. Het was lekker en vullend, maar ik denk dat ze in mijn zakje de blauwe bessen en cranberry's vergeten waren. 
's Middags zijn we boodschappen gaan doen en namen we lekkere tapas mee voor 's avonds. Jullie kennen ze wel, die bakjes van de Jumbo en Albert Heijn. De puntentelling was nu toch al verloren ;-)
Daarna zijn we naar Heerle geweest, dat zou de grootste en mooiste kerstmarkt van de regio zijn had ik gelezen. Misschien moet ik dan niet een beeld van Duitse kerstmarkten in mijn hoofd hebben, want het stelde daardoor niet veel voor. Ik heb wel een kerstcadeautje gescoord.
Als avondeten aten we gevulde paprika's met kipshoarma en cheddar. Echt heel erg lekker, maar totaal niet vullend als je er niets bij eet. Maar gelukkig hadden we tapas :-)
Daarna had ik een dringende behoefte aan zoet en at de laatste chocoladeletter op. Op is op zullen we maar denken.
Vandaag werden we wakker en lag de beloofde sneeuw er nog niet. Maar gelukkig ging het vlak daarna toch sneeuwen. Zo lang ik niet naar buiten moet hou ik van sneeuw.
Ik ontbeet weer met de Super Grains maar deed er wat diepvriesfruit bij. Dat maakt het weer een beetje waterig. Morgen weer een nieuwe variant proberen.
De middag kabbelt rustig voorbij met was, opruimen, administratie en de kerstboom optuigen. Ik doe daar 2 dagen over omdat mijn lijf het in 1 keer niet trekt. Maar ik ben tevreden met het resultaat. Ik heb ook de energie niet om er nog van alles aan te veranderen. Dat mogen de kinderen doen als ze willen.


De zuurstokjes en de musketkransjes die in de boom hangen zijn voor de kinderen en ieder ander die er zin in heeft maar niet voor mij!
Vanavond gaan we uit eten want mijn mooie lieve dochter is vandaag 17 geworden.
Ze is vandaag bij haar vader maar gelukkig mogen ze eerder komen en gaan we het toch een beetje vieren samen.
Morgen gaan we weer punten tellen. Nog 2 weken tot kerst en geen verplichtingen dus dat moet goed komen denk ik.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten