donderdag 7 december 2017

Dit is de week zonder kinderen dus ik hoef geen wekker te zetten. Ik heb wel altijd afspraken in de ochtend maar ik word gewoon op tijd uit mezelf wakker. Vanochtend zeker, want het was al flink aan het waaien. En als je op 6 hoog woont is het net wat harder allemaal. Snel even kijken of het wel droog is, want dan kan ik tenminste weer naar mijn maatje. Door omstandigheden (van beide kanten) ben ik al 3 weken niet geweest. Gelukkig is het droog. Na het douchen en aankleden even uitrusten en toen ontbijt gemaakt. Omdat je toch moet variĆ«ren werd het vanochtend beschuit met appelstroop en banaan. 
Daarna even de gynaecoloog gebeld voor de uitslag van het uitstrijkje. PAP2 en over 1,5 jaar terug komen. Voor wie wil weten waar PAP2 voor staat, Google is je vriend ;-)  
Daarna naar mijn maatje en gelukkig is het nog steeds droog. Onderweg naar de berging kwam ik een meneer tegen: "was dat uw zoon laatst in de lift?" (we stonden toen samen in de lift). Jazeker zei ik. "Ik vind dat een leuke knul" en ik kreeg een goedkeurend klopje op mijn arm. Daar groeit een moederhart van :-)
Mijn maatje was blij om me weer te zien en ik kreeg nog een verlaat sinterklaas cadeautje. De letter klopt niet, maar de M is altijd heel snel uitverkocht dus werd het deze. 


We hebben gezellig gebabbeld (zij vooral) en thee gedronken. Bij de thee dit keer een speculaasje. Mooi, want die zijn maar 1 punt dus kan ik die zonder schuldgevoel nemen.
Tussen de middag heb ik geluncht met 2 boterhammen met krokettenvulling en een beetje yogonaise (de mosterd is op). Ik had niet echt een voldaan gevoel daarna dus snel een halve liter thee er achteraan. Maar die chocoladeletters blijven roepen.......
Dit is echt een gevecht met mijn verstand. Ik probeer zo lang mogelijk te rekken en eet maar even 2 mandarijntjes. Ik brei wat aan mijn vest, eet een zakje chips en dan is het ineens tijd om te koken. 
We eten vanavond met z'n 2en. Ik heb van de week een maaltijdpakket gekocht met Scoupy en die aten we vanavond. Echt bijzonder vinden we het niet. Ik vind de echte taco's met gehakt veel lekkerder en smaakvoller. Nadeel van dit soort pakketten is dat het aardig aan de punten is, maar af en toe is het wel eens makkelijk, zeker met z'n 2en.


Vanavond nog een grote kop thee met een reepje en dan zit de dag qua eten er weer op. Ietsje buiten het dagtotaal gekomen, maar dat geeft niet, aangezien ik al mijn weekpunten nog heb (gelukkig). 
Ik hoop dat de chocoladeletter in de kast blijft liggen............


Geen opmerkingen:

Een reactie posten