woensdag 2 januari 2019

Een nieuwe start.....

Een nieuwe start, een nieuw begin, poging 695.... Tja, feit is dat ik weer bijna op hetzelfde gewicht zit als toen ik met Weight Watchers begon 2,5 jaar geleden..... Eigenlijk ging in het in april mis, met de paasdagen. Ik heb het daarna niet meer goed op kunnen pakken. Soms een paar weken dat het goed ging, maar daarna ging het toch weer mis. Na de zomervakantie heb ik helemaal de handdoek in de ring gegooid en de kilo's vlogen er weer aan. Het was ook wel lekker makkelijk om weer eens te koken zonder na te moeten denken en bergen groentes te moeten snijden. Maar ja, daar is het resultaat dus ook naar.
Dus sloot ik een nieuw abonnement af bij WW en startte ik vandaag weer met goede moed!
De yoghurt voor het ontbijt was al in huis gehaald maandag, maar de rest van de boodschappen moest ik vandaag nog halen. Ik kamp al sinds vorige week donderdag met een hele akelige hoest die maar niet over wil gaan en ik wil dan eigenlijk niet naar buiten moeten en midden in de winkel een hoestbui krijgen. Maar ja, ze komen het niet brengen dus ben ik toch gegaan en ik kwam thuis met een tas vol gezonde dingen.


Daar komen we de week wel mee door. 
Wel bijzonder vandaag, in de ene supermarkt werd ik gebeld door iemand die ik al 3,5 jaar niet meer gesproken heb en in de andere supermarkt kwam ik iemand tegen die ik al 2,5 jaar niet meer gesproken had. Als ik ergens in zou geloven zou ik er wat achter zoeken.

Ik lunchte vandaag met een groentesoepje en 2 wortelwraps met kipfilet. Even iets meer werk als 2 boterhammen met smeerworst of salami maar ook wel weer lekker.
De hulp was er vanmiddag en die heeft lekker het huis weer schoongemaakt. Dat was wel nodig ook na 2 weken! Ik heb niet veel gedaan, vooral hoesten :-/

Voor het avondeten hadden we een pitabroodje met kipshoarma en zelfgemaakte knoflooksaus. Allemaal niet vet en toch heb ik weer last van mijn gal.
Misschien weten jullie nog dat in de zomer van 2017 mijn galblaas eruit is gehaald? Maar sinds een jaar ongeveer kreeg ik toch weer dezelfde soort pijn. Op een gegeven moment toch maar naar de huisarts gegaan en doorgestuurd naar de mld arts. Na een aantal onderzoeken doorgestuurd naar Breda en daar heb ik 24 december een onderzoek gehad van de galwegen en hoera, en zit een steentje in. Nu wachten op bericht van de arts in Roosendaal wat en wanneer ze daar wat aan gaan doen. Ik kan je ook wel vertellen dat een galaanval in combinatie met een hoestbui echt niet te doen is. Ik kan heel veel hebben, maar op dit soort momenten pink ik toch wel een traantje weg van ellende.
Maar die hoest gaat over en die steen gaat vast ook weg. 
Het letten op eten ging eigenlijk heel goed. Ik heb nog 6 punten over maar heb echt nergens zin in. Dat is dan weer het voordeel van die gal... 

Ik hoop jullie de komende tijd weer vaak te trakteren op een blog met positief afvalnieuws!

2 opmerkingen:

  1. Whauw, respect voor je marjolein. Ik hoop veel positief afvalnieuws van je te mogen lezen! En als het even niet lukt, laat maar weten. ik kan niet voor je afvallen (alhoewel???) maar wel een luisterend oor bieden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel lief, maar als de reactie anoniem is weet ik niet bij wie ik moet zijn ;-)

      Verwijderen