dinsdag 22 januari 2019

Als ik mijn laptop opstart en Chrome open is mijn startpagina Weight Watchers. Dat is handig, zodat ik dingen op kan zoeken en bij kan houden. Al doe ik het meeste via de app op mijn telefoon. Gisteren ging dat prima. Ik ontbeet met yoghurt, banaan en spelt pops. Mijn hulp kwam gisteren omdat ze woensdagmiddag graag vrij wil zijn ivm haar verjaardag. Geen probleem, ik ging toch nog niet naar de fysio.
We hebben gezellig samen geluncht. Boterhammen met ei en yogonaise had ik en een kommetje zelfgemaakte champignonsoep van de man van mijn hulp. Erg lekker! Dat lust ik wel vaker ;-)
Bij de thee aten we een roomboter aardbeiencakeje. Erg lekker en een beetje feestelijk :-)
Het avondeten was het eten wat ik eigenlijk zondag zou maken. Chili kip. Een hoop snijwerk maar het was wel erg lekker. Al was het niet pittig wat ik eigenlijk wel verwacht had.


Er moest op het laatst crème fraîche bij maar om de 1 of andere reden had ik kookroom op de boodschappenlijst gezet. Dus heb ik dat er maar doorheen gedaan. Hierdoor werd het wel wat dunner. Er zat ook rode wijn en limoensap door. Het was iets teveel limoensap waardoor het erg zuur ging smaken dus heb ik er nog wat kookroom en wijn door gedaan en toen smaakte het prima. Volgende keer zou ik er wel rijst bij eten. Daar had ik nu niet genoeg punten voor dus heb ik dat niet gedaan. Het was voor 4 personen en aangezien ik alleen at staan er nu 3 bakjes in de vriezer.
's Avonds naar de spelletjesavond in het wijkhuis wat weer gezellig was. Op een gegeven moment begon ik wel weer trek te krijgen maar ik heb niets meer genomen! Ik had uiteindelijk 1 punt over, maar ja, na het weekend maakt dat eigenlijk niets uit.

Vanochtend heb ik eerst de huisarts maar eens gebeld. De kriebelhoest is vorige week overgegaan in vastzittende slijmhoest en daar komt ook maar geen verandering in. De assistente adviseerde Bisolvon, dat zou echt moeten helpen. Dus de sneeuw trotserend op de scootmobiel naar de apotheek. Daar adviseerde ze fluimucil bruistabletten, dat zou beter werken. Dus schafte ik die aan. Wel van het apotheekmerk. Nu heb ik 20 bruistabletten die de boel los moeten maken en hopelijk gaat het dan ook eindelijk een keer over. 
Inmiddels was het 11 uur en ik had nog niet ontbeten. En daar gaat het dan fout. Ik moet gewoon op tijd ontbijten en dan pas dingen gaan doen. Nu smeerde ik cracottes met ..... smeerworst. Daar gingen de punten. Het was wel lekker makkelijk ;-)
In de middag maakte ik een bordje met 0 punten hapjes en dat smaakte prima.


Ik had vandaag een mindere dag. De dag schoot niet op en ik had nergens zin in. Ik kan daar dan aardig in wegzakken. Gelukkig kwam Declan 's middags thuis en dat maakt het dan wat minder zwaar. 
Als avondeten aten we burrito's. Ik had voor mezelf wortelwraps gehaald (dat scheelt in punten) maar omdat het 's ochtends al mis ging had ik nu ook geen zin meer om ergens op te letten dus at ik gewone wraps met flink wat geraspte kaas, salsasaus en zure room. Vrijdag heb ik daar waarschijnlijk weer spijt van......
Ik merk de laatste dagen wel dat het me steeds meer moeite kost om in de keuken te staan. Ik hoop dat dat komt omdat ik al een hele tijd niet bij de fysio ben geweest en niet dat ik gewoon achteruit aan het gaan ben. Morgen ga ik weer een poging wagen bij de fysio. Hopelijk vindt mijn rib dat ook geen probleem.
Samen met Delcan keek ik vanavond "Mannenharten" en aten we een stroopwafel.
Morgen weer een nieuwe dag en dan ga ik er weer voor. Redden wat er nog te redden valt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten