vrijdag 4 januari 2019

Gewicht

Het eerste wat ik vanochtend deed was, naast hoesten, de huisarts bellen om te vragen of ze niet iets anders voor konden schrijven. Maar helaas, meer dan wat sterkere codeïne kunnen ze niet doen. Ik zal het uit moeten zieken en het kan wel een paar weken duren. Nou, daar werd ik niet vrolijk van natuurlijk.
Daarna was het tijd voor de weegschaal. Mijn weegdag is op vrijdagochtend, dus de afgelopen 2 dagen telden nog niet echt mee. Wel was er 1,6 kilo af ten opzichte van woensdag. Dat is wat niet meer snoepen en niet vet eten dus doet in de eerste dagen. Helaas gaat het verder niet zo snel, anders was ik snel op mijn streefgewicht! Tussen de 500 en 1000 gram per week afvallen is normaal. Maar dat hangt dan ook weer van allerlei dingen af. Ik ga voor 2 kilo per maand. Dan zou ik over 6 maanden al een heel eind moeten zijn.
Vandaag voelde ik me een stuk beter en dus heb ik gewoon ontbeten, yoghurt, banaan en gepofte spelt. En thee en water. Dat water vooral ivm het hoesten.
Om 11 uur kreeg ik visite van Loes en Bart, die kwamen gezellig kletsen. We hebben samen geluncht. De tafel gedekt en uitgebreid gegeten. Soep die ik nog over had en 2 boterhammen met zuivelspread, kipfilet en komkommer.
's Middags hebben we nog een paar potjes Skipbo gedaan en rond 5 uur vertrokken ze weer. Normaal heb ik wel een koekje oid als er visite komt, maar nu dus helemaal niks. Ik hoop maar dat ze het niet gemist hebben!
Het avondeten was een rijk gevulde spruitjesschotel. 



Ik vergeet altijd hoe irritant die is om te maken omdat je de spruitjes helemaal moet pellen. Maar dat had ik gelukkig gisteren al gedaan. Verder is het wel een lekkere maaltijd.
Ik heb nog 10 punten over en weet nog niet of ik die op ga maken of niet. Ik heb na het eten wel 2 kiwi's gegeten en ik twijfel nog over een appel met kaneel uit de magnetron. Misschien met een beetje honing voor de keel.
Al met al een gezellige en geslaagde dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten