zaterdag 5 januari 2019

Nieuwjaarsborrel

Vanochtend ontbeten met 2 gekookte eieren, verder had ik nergens zin in. Ik heb weer heel de nacht gehoest en was heel erg moe. Ik heb ook heel de ochtend op de bank gehangen en lekker bingo gespeeld op de Ipad.
Voor de lunch een cup-a-soup tomaat en 1 wortelwrap met zuivelspread en kipfilet. De soep smaakte eigenlijk nergens naar. Dat wijt ik maar aan de verkoudheid.
Daarna naar de nieuwsjaarborrel van het wijkhuis. De laatste keer dat ik op een nieuwjaarsborrel was was op het werk van mijn ex. Daar nam ik standaard de volgende dag vrij en kwam ik dronken, of in ieder geval zwaar aangeschoten thuis. Wij deden ook altijd het licht uit.
Deze nieuwjaarsborrel was van een heel ander kaliber. We werden ontvangen met een consumptiebon en handjes schudden. Daarna aan tafel gaan zitten en lekker gekletst met een paar mensen uit het kletsgroepje. Toen kwam de te verwachte toespraak en hebben we getoast op het nieuwe jaar met champagne, met of zonder alcohol. Er kwam ook nog een lekker bittergarnituurtje voorbij waar we er allemaal 1 van namen. De schade deze middag? 6 punten. 3 voor de champagne en 3 voor het hapje. Het was een gezellige middag!

Thuis at ik een stroopwafel en dronk weer een berg water. Ik heb inmiddels ook allerlei tips gekregen over hoe ik van de hoest af kan komen. Dus zuig ik nu op smintjes, heb andere pillen en drink ik zo meteen brandnetelthee. Alles om van de hoest af te komen. En straks naar bed met vicks op mijn voetzolen en sokken aan en een halve ui naast het bed.

Het avondeten was een provençaals groentepannetje met biefstuk. Jaja, we hebben biefstuk gegeten. Ik had deze week niet zoveel boodschappen dus konden we vandaag biefstuk eten en Aileen een stukje zalm. 


Het smaakte weer prima! Daarna een sinaasappel als toetje.

En nu dus brandnetelthee, met 2 kletskoppen. Die zijn maar 1 punt per stuk dus dat is mooi :-)
Vanavond nog wat bitterballen uit de airfryer en de dag zit er weer op.
De totale schade vandaag: 37 punten. Het is maar goed dat we weekpunten hebben, dan kun je nog eens wat extra's doen. Daar heb ik er nu nog 31 van over.
Fijne avond allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten