donderdag 10 januari 2019

Ik heb weinig inspiratie om een blog te schrijven merk ik. Ik doe ook niet veel meer dan een beetje op de bank hangen en tv kijken en spelletjes op de Ipad spelen.
Gisteren heb ik mezelf wel gedwongen om boodschappen te gaan doen. Bij de Jumbo, want daar kan ik scannen en het gelijk in de tas stoppen ipv in de tas, uit de tas op de band en weer in de tas. Dat vindt mijn lijf momenteel echt niet fijn. Vandaag doet de rib zelfs nog meer pijn als gisteren. Elke beweging voel ik.
Geen ontbijt gisteren, ik had er geen zin in. Toen ik thuis kwam van de boodschappen was het lunchtijd en heb ik 2 boterhammen met aardbeienjam minder zoet gegeten. 
Daarna kwam gelukkig mijn hulp zodat we een beetje orde in de chaos konden scheppen. En heel lief, ze nam een doosje Pottertjes voor me mee tegen het hoesten. Dus nu sabbel ik lekker op Pottertjes.
De 2 boterhammen met jam waren niet echt vullend dus at ik 's middags nog 3 rijstwafels met zuivelspread en kipfilet. 
Het avondeten was een Mexicaans groentepannetje met kidneybonen. Ik heb dat al vaker gemaakt en ik vind het erg lekker. Al ben ik geloof ik de enigste hier die daar zo over denkt.


Het ziet er niet echt smakelijk uit op de foto maar dat is het echt wel. Voordeel van dit gerecht is ook dat ik alleen de olijfolie maar hoef te tellen.
's Avonds nog een stroopwafel bij de thee en met paracetamol en codeïne naar bed.

Voor het slapen had ik alvast het ontbijt voor vanochtend gemaakt (en morgenochtend). 
Wel lekker makkelijk dacht ik. En het leek me ook lekker :-)
Alleen was ik het vanochtend alweer vergeten maar gelukkig toen ik yoghurt wilde pakken zag ik de potjes staan.


Cheesecake in a pot. Lange vingers, Griekse yoghurt met vanillesuiker en aardbeien met een klein beetje jam. Jammie jammie, dat was lekker. Nadeel is dan wel dat het 4 punten is en normaal is mijn ontbijt maar 1. Maar als ik goed plan kan het wel af en toe.
Vandaag ben ik trouwens niet naar mijn maatje en mijn werk bij Roosendaal voor elkaar geweest. Hopelijk lukt dat volgende week wel weer, mijn wereldje word best klein zo.
Als lunch at ik vandaag kippenbouillon met soepgroente en 3 cracottes met gekookt ei en yogonaise.
Het avondeten was pasta. Ik had geen zin om te wegen dus heb het een beetje gegokt. Maar ik denk dat ik dat wel redelijk goed kan. 
Bij de thee nog een stroopwafel (nu zijn ze op) en eigenlijk moet ik nog fruit eten.
Maar ik ben het een beetje zat, dat komt door de pijn. Ik wil gewoon een pizza in de oven gooien en niet koken. Maar ja, ik wil ook niet de 1e week al opgeven. Al vraag ik me af of er daadwerkelijk wat af is als ik morgenochtend ga wegen. Het voelt namelijk niet zo. Ik heb toch ook wel aardig wat anta flu op en misschien helpt dat niet echt mee.
Ik heb nog 15 weekpunten over dus die zouden een gedeelte van de snoepjes kunnen dekken maar dat heb ik natuurlijk niet uitgerekend. We hopen maar op het beste morgenochtend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten