vrijdag 18 januari 2019

Gyrosmacaroni

Gisteren was een saaie dag. Ik heb niet veel gedaan, alleen een beetje bankhangen.
Ik ontbeet met een ciabatta met een beetje boter en aardbeienjam minder zoet en 2 kiwi's.
Ik lunchte met cracottes met eiersalade en een opkikker en 's avonds aten we kipsaté met noedelsalade. Het klinkt lekkerder dan dat het was. Maar ja, wel vullend genoeg en dat is ook fijn.

Vanochtend wegen. Zou er wat af zijn na de high-tea en het pak kletskoppen en de zak Thaise nootjes? Je zou denken van niet.... Maar hoera! 600 gram eraf dus dat viel niet tegen.
Ik ben nu eens gelijk gaan douchen en aankleden toen ik uit bed kwam ipv op de bankhangen onder een dekentje. Voordeel is dat ik de dag dan een stuk actiever begin. 
Ik maakte als ontbijt een bananenpannenkoek met havermout en aardbeien. Met havermout vult het toch iets beter. Ik ruimde de woonkamer en de keuken op, keek een programma terug en toen was het alweer tijd voor de lunch. Ciabatta met eiersalade. Na 4 dagen komt dat mijn neus wel uit maar gelukkig is het nu op ;-) Ik dronk er ook nog een opkikkertje bij.
Daarna was het tijd voor de vrijdagse bingo in het wijkhuis. Ik was al een tijd niet meer geweest maar er was niets veranderd. Alleen dat Bart en Loes erbij waren, dat maakte het dan wel weer gezellig. Gelukkig had ik ook nog prijs. Een bon van 5 euro voor het winkelcentrum. Die gaan we maar weer opsparen :-) Alhoewel ik de komende vrijdagen al niet meer kan. Het zal dus zo'n vaart niet lopen.
Na de bingo even naar de AH om de laatste servieskaarten in te leveren. Nu heb ik alles wat ik wilde hebben. Maar wat is het koud buiten. Mijn benen waren half bevroren op de scoot.
Thuis even op de bank gezeten en toen eten koken. We aten gyrosmacaroni. Een recept van iemand die heel veel lekkere ww waardige recepten maakt. En dit was ook lekker, al zou je dat niet verwachten met zo'n combinatie.


Echt vol zat ik er alleen niet van. Maar volgens mij is dat gewoon omdat ik graag pasta eet ;-)
's Avonds gezellig naar de kletsavond in het wijkhuis. We waren met veel dit keer dus dan wordt het niet maar een uurtje. En Angela had koeken meegenomen voor haar verjaardag. Gelukkig heb ik nieuwe weekpunten! En er werd ook nog een bittergarnituur rondgedeeld.....
En hoe ontzettend lief, ik kreeg van Karima een stuk pecan karamel taart van Maddeys omdat ik die nog steeds niet geproefd had. Maar die bewaar ik tot morgen :-)
Het was een hele gezellige avond in ieder geval. 
Nu lekker slapen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten