donderdag 24 januari 2019

Taart en koekjes

Op woensdagochtend sta ik altijd op tijd op omdat dat Declan dan bij mij slaapt en naar school moet. Dan smeer ik zijn brood en maak een kop thee die ik bij Goedemorgen Nederland op drink. En dan begint het gedub... Ga ik eerst eten of ga ik eerst douchen. Als ik eerst ga douchen kan ik daarna niet gelijk ontbijten omdat ik eerst moet uitrusten van het douchen en aankleden en eet ik zo laat, als ik eerst ga eten douche ik weer laat en is mijn haar niet droog als ik naar buiten ga. Al die dingen waar je rekening mee moet houden als je lijf niet goed meer functioneert.... Het werd uiteindelijk eerst douchen en daarna eten. Yoghurt met banaan en spelt pops. Daarna naar de fysio, voor het eerst weer sinds begin december. Toen ging mijn scootmobiel kapot, daarna was het kerst en daarna ging ik hoesten. Dat hoesten is wat minder en mijn ribben ook. Wel heb ik bij de fysio alleen dingen met mijn benen gedaan en niet met mijn armen. Dat doet nog teveel pijn aan mijn ribben. 
Ik merkte ook wel goed dat ik een poos niets gedaan had. Langzaam opbouwen maar.

Op de terugweg even langs de Lidl voor prei, wortel, broccolirijst en kletskoppen.
De wortel en de prei waren voor de pompoensoep die ik tussen de middag maakte. Niet in de soupmaker, daar was het teveel voor, maar gewoon ouderwets in een pan op het gasfornuis. Ik had 6 porties, 1 voor de lunch, 1 voor de volgende dag en 4 in de vriezer. De soep was wel 1 punt, aangezien er kookroom door zat. 
Hier het recept voor de liefhebbers https://www.pompoensoep.info/  Ik heb het recept niet helemaal gevolgd. Ik heb gewoon alles in 1 keer in de pan gedaan. En het smaakte prima. Ik at er 3 cracottes met een restje boursin bij.

's Middags heb ik niet zoveel gedaan. Wat programma's terug gekeken en een wasje gedraaid. 
Het avondeten was lekker makkelijk, chili kip uit de vriezer met broccolirijst. Dat hoef je alleen maar even te roerbakken.
's Avonds zouden we eigenlijk kletsavond hebben maar iedereen haakte af. En daar had ik speciaal de kletskoppen voor gekocht! Toepasselijke naam dacht ik zo ;-) En maar 1 punt per koekje. Uiteindelijk ben ik bij Karima op visite gegaan en daar heb ik 1 mini lion op. Ook al wilde ze me chips geven ;-) Het was wel heel gezellig en we raakten niet uit gepraat. Voor herhaling vatbaar!
Ik had nog 4 punten over vandaag!

Vanochtend was ik vroeg wakker, Aileen moest om 7 uur de deur uit en helaas word ik van elk geluidje wakker. Slapen lukt rond die tijd ook niet echt meer. Dus dan maar lezen in De Zeven Zussen. Uiteindelijk viel ik tegen 8 uur nog in slaap en ik schrok wakker en dacht dat het wel 9 uur zou zijn. Was het kwart over 8..... Nu wel gelijk gaan douchen en aankleden. Om kwart voor 10 pas ontbeten. 2 boterhammen met pindakaas light en banaan. Ik had even geen zin in yoghurt.
Daarna naar mijn maatje. Daar was ik ook al een tijd niet meer geweest en ze was blij dat ik er weer was. Doordat ik zo laat ontbeten had hoefde ik geen koekje bij de thee. 

Voor de lunch at ik pompoensoep en 3 cracottes met zuivelspread. Ook stopte ik nog een was in de droger en in de wasmachine. Daarna snel door naar Parrotia, even een paar uurtjes werken voor Roosendaal voor Elkaar. Daar was ik ook al weken niet meer geweest.
Er was iemand jarig en er was taart. En wat deed ik? Ik zei NEE! Ik ben gewoon trots op mezelf :-) Het was wel gezellig om weer op het werk te zijn. We hadden ook een heel prettig gesprek met iemand die langs kwam voor vrijwilligerswerk. Ze ging ook met een goed gevoel weg. Daar doen we het voor. Meestal komen er alleen maar mensen langs die de website niet snappen of zo. Dan is dit extra leuk.

Toen ik thuis kwam had ik wel een rammelende maag, dus at ik even een zakje chips van Body & Fit.
Het avondeten was weer makkelijk, provençaals groentepannetje, uit de vriezer en 2 gekookte eieren erbij.
Na het eten ging Aileen koekjes bakken, nog uit het kerstpakket van Martijn. En nu ruikt het huis naar gebakken koekjes, zo lekker! Ze zien er ook wel heel schattig uit.


Ik heb even uitgerekend hoeveel punten dit is. 100 gram is 20 punten! Ik weet niet hoeveel zo'n koekje weegt, maar ik ga het niet eens wegen. Ik heb nog 4 punten over dus dat wordt hooguit een kruimel. Dan kan ik beter een kletskop eten, of 2.
Eigenlijk ben ik vandaag dus best wel sterk geweest door nee te zeggen tegen de taart en de koekjes. Ik ben heel benieuwd wat de weegschaal morgenochtend gaat zeggen. Uiteindelijk zijn 3 van de 7 dagen maar echt goed gegaan. Ik hou dus maar ernstig rekening met een plus.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten