dinsdag 15 januari 2019

Discipline en stemming

Gisteren was een waardeloze dag. Ik begon goed, met yoghurt. Voor de lunch maakte ik een soep. Mosterdsoep met bloemkool. Waarom dacht ik dat dit lekker zou zijn? Geen idee, maar het was dus niet lekker en belande snel in het Roosendaalse riool. Jammer, maar als je het niet probeert weet je het nooit. Ik at er ciabatta bij met zuivelspread. Het avondeten had ik ook al keurig ingepland en ik bedacht dat ik 's middags wel thee met 2 kletskoppen kon nemen. Om de 1 of andere reden werd het toch de hele trommel :-/ En daarna nog een zak Thaise nootjes erachteraan. Nou ja, het kan maar op zijn. Het avondeten had ik dus ook niet zoveel trek meer in! Maar we aten pasta met tomatenkaassaus. Een vegetarisch gerecht wat ik al vaker heb gemaakt. Het smaakt altijd prima, maar op de foto zag het eruit als kots. Dus die bespaar ik jullie.
's Avonds weer een reden om de deur uit te gaan, aangezien fysio er niet in zit met die pijnlijke ribben. Gezellig naar de spelletjesavond in het wijkhuis. We hebben met z'n 8en 30 seconds gespeeld, wat ik met kerst van Martijn had gekregen.


Ik kreeg ook nog een heel lief kaartje van iemand van de groep met een doos bonbons erbij. Die heb ik gelijk 's avonds uitgedeeld :-) Het was fijn om er even uit te zijn. Ik moet altijd weer zo afkicken van een weekend samen naar de week weer alleen. Zeker als ik niet zo fit ben. Dan is het fijn als iemand anders de keuken opruimt en thee zet. Mijn kinderen missen helaas dat gen. Als ik daar iets aan vraag wordt er vooral gezucht.
Het ging dus niet goed en ik ben zwaar over mijn punten gegaan. Waarom ga ik dan toch ineens "los" met eten? Ik weet het niet. Misschien omdat ik op dat moment baal van het moeten opletten en daar even geen zin in heb. Maar waarom kan het dan niet bij die koekjes alleen blijven. Nou ja, er komen nog meer van zulke dagen. En als het bij dagen blijft en niet bij weken vind ik het wel best. Zaak ik gewoon dat er niks in huis is.

Vandaag stond ik op en had ik een stuk minder pijn. Dacht ik. Toen ik eenmaal ging bewegen deed het gewoon weer veel pijn. Dus deed ik weer niet zoveel vandaag. Rond 11 uur kwam er iemand van Welzorg kijken waarom mijn scootmobiel zo piept. Dat was iets met remmen die bleven hangen en is nu opgelost als het goed is.
Declan belde: Mam, wil je de oven om 11.15 aanzetten dan komen we zo pizza eten. Handig hoor zo'n moeder die dichtbij school woont. Even naar de Jumbo fietsen, pizza's kopen en tijdens een uur uitval op komen eten.


En ondertussen Netflixen en er doorheen praten. Gezellig :-)

Ik maakte ondertussen mijn lunch. Weer een poging tot soep maken. Nu met dingen waarvan ik zeker weet dat het goed gaat. Ik had nog knolselderij over van de erwtensoep, wat ui en een aantal wortelen. Daar wat bouillonblokjes, water en kruiden bij en alles in de soepmaker. Ondertussen maakte ik zelf een eiersalade en bakte ik weer een ciabatta in de airfryer. Het was een goede lunch.


Wat komkommertjes erbij en ik heb mijn groente voor vandaag weer grotendeels binnen.

's Middags hang ik op de bank en zwelg een beetje in zelfmedelijden. Er is niks meer om op te eten. De stroopwafels en borrelnootjes die er nog staan zijn van Martijn dus daar kom ik niet aan. Als Declan 's middags uit school komt eet hij een paar lange vingers maar ik heb heb daar geen zin in. Ik heb pijn en mijn maag voelt een beetje raar. Ik weet niet of het nou spierpijn is of dat er iets niet goed gevallen is of zo.

Het avondeten was boerenkool met spekjes en worst. Ik heb de boerenkool in de slowcooker gemaakt. Handig en best lekker, voor zover boerenkool lekker kan zijn ;-) Ik heb tussen de middag de aardappels geschild, in de pan met de boerenkool en wat bouillon en om half 7 was alles klaar. Ik zat precies aan mijn punten. Nou ja, misschien 1 of 2 teveel door de rookworst....... Als toetje at ik 2 kiwi's en een sinaasappel. 

Deze dag zijn we weer door en morgen mag ik naar de MLD arts om te horen wat we aan die galsteen gaan doen. In ieder geval weer een uitstapje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten