zondag 13 januari 2019

Mexicaanse kapsalon

Toen ik maandag de boodschappenlijst en het menu samenstelde kwam daar voor zondag de Mexicaanse kapsalon op. Een recept van www.ohmyfoodness.nl waar ik vaak de heerlijkste en meest fouten dingen tegen kom. Nu dus dit. Qua ingrediënten deed ik wel een aanpassing, het gehakt vervangen door kipfilet. 1 van de ingrediënten was Patatas Mexicanas van Celavita. We (nou ja, Martijn) hebben heel Roosendaal afgezocht maar we konden het echt nergens vinden. Volgens de ap van AH hadden ze het wel maar dus niet in de winkels. En de dichtstbijzijnde XL AH zit in Tilburg. Dat was wel een beetje te gortig.
Dan maar een zak airfryer friet gebruiken, al is dat totaal niet te vergelijken. 

Maar eerst begonnen we natuurlijk met ontbijt. Ik zat nog vol van gisteren denk ik, want ik heb alleen 2 eieren gegeten en daar had ik echt genoeg aan.
Ik heb een nieuw weekmenu gemaakt en een boodschappenlijst voor de hele week. En Martijn heeft alles voor me gehaald zodat ik me daar niet druk over hoef te maken en rustig aan kan doen. Ik heb wel een redelijk goed nacht gehad moet ik zeggen. De kriebelhoest is nagenoeg weg, nu hoest ik vooral slijm op. Maar dat is toch minder erg dan die vreselijke kriebel constant. De pijn in mijn ribben is nog wel duidelijk aanwezig, zeker als ik hoest. 
Ik heb wel wat opgeruimd in de keuken en dat ging wel redelijk.
Als late lunch at ik bouillon met soepgroente en 3 rijstwafels. Ik hoop wel dat mijn trek weer een beetje terugkomt komende week. Dat maakt eten ook wat leuker.

Het avondeten was dus de Mexicaanse kapsalon, maar dan incompleet. Ik miste ook echt wel de groente en de pittigheid die ik uit die patatas mexicanas had kunnen halen. Maar het kan ook zijn dat mijn smaak een beetje minder is op het moment.




Hier een foto van de kapsalon. Dat witte is crème fraîche. Aileen en Martijn hadden er avocado bij. Ik lust dat niet. Zou ik het nog een keer maken? Jawel, maar dan alleen als ik alle ingrediënten heb.
Na het eten at ik nog 2 kiwi's en eigenlijk wilde ik ook nog kletskoppen eten bij de thee maar ik had er toch geen trek in. Ik heb 4 punten over, maar die compenseren de high tea van gisteren weer een beetje. Morgen weer een frisse start :-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten