vrijdag 10 augustus 2018

Wegen op vrijdag

Nu ik weer begonnen ben heb ik mijn weegdag verschoven naar vrijdag. Dan heb ik eerst het weekend, met de weekpunten en dan nog een week een om de schade weg te werken ;-) Ik weet dat het niet zo werkt, maar ik vind vrijdag handiger. En aangezien ik niet meer naar de cursus ga maakt het niet uit op welke dag ik weeg.
Vanochtend dus gewogen, ook al ben ik pas maandag gestart. En hoera! Er was 1,6 kilo vanaf :-) Daar krijg ik wel weer goede moed van.
10 augustus is sinds 2012 een minder leuke dag omdat ik toen de diagnose MS kreeg. Al merk ik wel dat het gevoel veranderd naarmate de jaren verstrijken. Sinds een paar jaar at ik op deze dag een stuk taart. Om verschillende redenen. Maar vandaag heb ik daar vanaf gezien omdat het me teveel punten zou gaan kosten. Wel heb ik voor vanavond zoutjes uit de oven. Voor bij mijn glaasje water. Of misschien port als dat er nog is.

Vandaag is weer prima verlopen. Ik heb ontbeten met yoghurt en aardbeien. Rond de middag kwam mijn vader om wat klusjes in huis te doen die ik zelf niet kan. Dank daarvoor pap :-) Als lunch aten we boterhammen met kroketten uit de airfryer. Dat kostte wel wat punten, maar het paste precies met het avondeten. Daarbij vult het goed dus had ik 's middags geen tussendoortjes trek.
Het avondeten was een nieuw recept. Een curry van kippengehakt. Daar hadden we rijst en broccoli bij. Het smaakte lekker, maar ik vond die curry er niet echt smakelijk uit zien.
De keukenmachine waar ik kippengehakt in maak sneuvelde vandaag (hij was al wel erg oud) dus heb ik gelijk een vleesmolen besteld. Ik verwacht dat ik daar ook beter en smakelijker ogend gehakt in kan maken. Broccoli is ook niet echt een favoriete groente, maar zo alles door elkaar was het een prima maaltijd. Als toetje nog een paar aardbeien en straks mijn kleine traktatie.
Het eten voor morgen en overmorgen moet ik nog bedenken. Ik vermoed iets van frietjes en sla. Lekker makkelijk in het weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten