maandag 6 augustus 2018

Vakantie

Daar ben ik weer, terug van vakantie en klaar voor een nieuwe start. En dat is hard nodig. Het ging weken voor de vakantie al niet meer lekker, maar ook tijdens de vakantie heb ik nergens op gelet. We zijn in Spanje bijna elke dag uit eten geweest, vaak uitgebreid geluncht en het ontbijten was altijd met verse broodjes met vooral een dikke laag roomkaas. Terug uit Spanje was er dan ook 2,3 kilo bij. Op zich niet zo erg als het voor de vakantie niet ook al zo vreselijk mis was gegaan. Na Spanje nog een midweekje bij Martijn gezeten in Koog aan de Zaan en daar ook uit eten geweest, geluncht en ijs gegeten. Wel heb ik netjes ontbeten met yoghurt en banaan. Vrijdag eten besteld, zaterdag een bbq met veel wijn erbij en gisteren een stoommaaltijd. De schade vanochtend, 100 gram erbij ten opzichte van vorige week maandag. Maar de totale schade is echt wel veel erger. 
Maar vandaag gaan we er weer voor! 


Gisteren keurig een boodschappenlijstje gemaakt en Martijn was zo lief om de boodschappen in huis te halen. Met dit warme weer doe ik echt zo weinig mogelijk. Mijn lijf vindt het maar niks. 
Vanochtend ontbeten met yoghurt en aardbeien, geluncht met cracottes met zuivelspread en kipfilet en voor het avondeten stond er lasagne op de planning. 's Ochtends heb ik al alle groente gesneden en 's middags de saus gemaakt. Tegen etenstijd hoefde ik alleen nog maar de schaal te vullen en in de oven gezet. Dan is het nog wel te doen allemaal. De lasagne bevat 4 porties, dus gaan er mooi 3 in de vriezer. Deze en volgende week zijn de kinderen nog bij hun vader dus eet ik doordeweeks alleen. 
Drinken gaat gelukkig wel heel goed met dit weer. Zelfs thee drink ik gewoon. Zeker in de ochtend. Nu staat er ook voor de avond een kop klaar. Eens kijken hoe dat gaat bevallen. 
Morgen nog 1 zo'n hete dag, 36 graden zegt de Iphone app en dan gaat het godzijdank weer omlaag.
Bij de thee neem ik een koekje van 1 punt die ik nog heb liggen van WW en dan heb ik nog 5 punten over. Ik had vanmiddag als tussendoortje wat augurken met kipfilet genomen en als ik vanavond nog ergens trek in heb neem ik lekker een appel. Fruit daar moet ik echt beter op gaan letten. Groente lukt wel, zeker met de lasagne vandaag met een bak sla erbij.
Ik ga ook weer proberen om regelmatig een blogje te tiepen. Het voelt alsof ik een soort verantwoording af moet leggen aan mijn lezers dus dat helpt wel :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten