vrijdag 2 februari 2018

Vrijdagavond... Gaan jullie nog iets leuks doen? Ik niet, ik zit in mijn uppie op de bank. Nou ja uppie, Pepper ligt er ook en Vlekkie ligt lekker in haar mandje voor de verwarming. Voordeel van alleen zijn is dat je niet hoeft te praten, En dat is op dit moment best fijn, aangezien ik al een paar dagen last heb van een irritante kriebelhoest. Door de MS zou ik veel sneller vatbaarder zijn voor van alles, maar terwijl iedereen om mij heen geveld wordt door de griep houd het bij mij op met een beetje verkoudheid. 
Hierdoor ben ik gisteren ook niet naar mijn maatje geweest. Het is vervelend met praten en zij wil ook echt geen griep of verkoudheid oplopen.
Dus was ik de hele dag thuis. Ik nestelde mij in huispak op de bank en de heb de IJslandse serie Trapped afgekeken. Goede serie! Ondertussen ben ik verder aan het breien geweest aan mijn vest. Het vordert langzaam maar gestaag zullen we maar zeggen.
En wat at ik gisteren allemaal?
Ik ontbeet met yoghurt, muesli, banaan en caramelsaus, ik lunchte met 2 volkoren boterhammen, 2 eieren en een beetje friteslijn en het avondeten was lasagne, uit de vriezer.
Tussendoor 's middags een zakje chips en 's avonds na het eten peer met chocoladesaus en bij de thee weer een salted caramel popcorn reepje. Ik vind ze niet voor herhaling vatbaar. Qua smaak wel, maar niet qua structuur in mijn mond.
Vanochtend besloot ik gelijk te douchen toen ik opstond om te voorkomen dat het weer een bankhangdag in huispak zou worden.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik uiteindelijk toch niet veel anders heb gedaan, al ben ik vandaag wel naar de bingo in het buurthuis geweest. Helemaal in mijn uppie. Ik bedacht als ik op tijd ben dan komen er misschien mensen bij me zitten..... Hhmm, iedereen was er al. Nou ja, dan maar aan een leeg tafeltje gaan zitten en een beetje zielig rondkijken ;-)
Het werkte, want het tafeltje naast mij vroeg of ik bij hen kwam zitten. En het was best wel gezellig. We hebben wel kunnen lachen met elkaar en om de nummertjesomroeper. Helaas geen prijs dit keer. De dames vertelde elkaar over hun kwalen en ziektes en toen wilden ze weten wat ik aan mijn been heb. Nou, ik heb MS. Dus het gaat niet meer over helaas. Ze wilden nog wat dingen weten en toen viel het gesprek stil. Gelukkig begon er toen een nieuwe ronde ;-)
Na de pauze waarin wij wat te drinken kunnen krijgen, kregen we een bitterbal. Niet alle dames wilden die dus kreeg ik ze. Ik moest er nog van groeien.... Ehm, ik probeer eigenlijk te krimpen :-) Maar gelukkig zijn bitterballen niet zoveel punten en het waren er maar 2 extra. Ik vond het gezellig en als het budget het toelaat ga ik volgende week weer!
Toen ik thuis kwam een flinke kop thee gezet en Facebook bij gelezen.
Qua eten ging het weer prima. Ik ontbeet met een bananenpannenkoek met havermout en een beetje 0 punten aardbeiensaus.
Voor de lunch had ik mini pizza gemaakt van een pitabroodje, tomatenpuree, italiaanse kruiden, ham in reepjes gesneden, ui en wat geraspte eatlean kaas. 10 minuten in de oven op 200 graden en ik had een lekkere lunch.



Voor het avondeten had ik nog een zakje kipshoarma in de vriezer en daar een pitabroodje, zelfgemaakte knoflooksaus en wat komkommer bij.
Na het eten een schaaltje druifjes en zo nog een plakje vruchtencake die ik ingevroren had.
Allebei de dagen precies mijn 23 punten opgemaakt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten