woensdag 7 februari 2018

Yonanas

Vanochtend was het weer tijd om te wegen. Eerst vanochtend gelijk na het plassen op de weegschaal. Mooi, 700 gram eraf! Douchen, aankleden en uitrusten. Daarna ontbijt maken, een lavacake met havermout en een grote kop thee. Voor ik mijn laarzen aan doe ga ik nog even op de weegschaal. Dat scheelt 1,8 kilo met voor het aankleden en ontbijten. Daarna mijn laarzen aan en weer op de weegschaal. Dat scheelt 3,4 kilo met het evakostuum!
Ik ga dus op de cursus ook eens wegen zonder laarzen. Ik moet anders meer dan een kilo extra afvallen om op mijn streefgewicht te komen!
Gelukkig is het droog, maar wel erg koud buiten!
Het is minder druk op de cursus. Wel komen er een aantal mensen alleen wegen dus dan is het in het begin wel even druk. Op de cursus ben ik 2,6 kilo afgevallen doordat ik zonder laarzen weeg. Met laarzen zou het dus 1 kilo zijn. Een verschil van 300 gram thuis in mijn evakostuum, maar het verschil met wegen zonder laarzen thuis is maar 100 gram.
Voortaan ga ik dus zonder laarzen wegen, hoewel dat eigenlijk niet mag. Je moet iets aan je voeten hebben. De reden waarom is mij niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd. Je mag wel iets op de weegschaal leggen en daar op gaan staan, maar dat is voor mij niet handig. Dat veeg ik er toch weer af als ik mijn linkervoet er op zet.
Op de cursus hadden we interessante gesprekken en na de cursus gingen we gewoon door. Gevolg, ik was aan de late kant bij de fysio ;-)
De fysio ging prima. Ik kon merken dat ik een redelijk goede nacht heb gehad en de gesprekken op de cursus deden me ook goed.
Thuis gekomen eerst even gezeten en toen lunch gemaakt. Hetzelfde als gisteren, groentesoep en crackers met hummus en kipfilet. Alleen nu kookte ik er nog 2 eieren bij.
Verder heb ik bank gehangen, tv gekeken, verder gebreid aan mijn vest en met mijn moeder gebeld. Ondertussen kwamen de glazenwassers nog langs waarvan er eentje heel trots vertelde dat hij voor de 2e keer papa is geworden deze week.
Het avondeten was pasta met paprika en garnalen. Declan at iets uit de vriezer aangezien hij geen garnalen lust. Inmiddels is de vriezer aardig leeg met eten. Er ligt nog 1 ding in alleen weet ik even niet meer wat dat is. Dat is een verrassing voor als ik weer een keer alleen eet. Alhoewel dat wel weer even duurt als ik zo de planning van de komende week zie. 
Bij de thee een ww wafel en toen had ik nog 7 punten over. Eigenlijk heb ik nergens meer trek in dus er gaan 4 punten mee naar morgen en die andere 3 verdwijnen gewoon.
Ik heb geen trek meer omdat Declan en ik net ijs hebben gemaakt. 0 punten ijs wel te verstaan. Dit hebben we gedaan met de Yonanas. Normaal een best prijzig apparaat maar deze heb ik via marktplaats op de kop getikt. Je maakt het ijs met bevroren fruit, sowieso altijd met banaan. Je moet dan van tevoren je bananen in de vriezer leggen en dan gaan ze door het apparaat en heb je ijs. Wij hadden nu dus banaan en bevroren zomervruchten erdoorheen gedaan. 


Het ziet er uit als ijs en het smaakt ook echt naar ijs. En het vulde ook best flink moet ik zeggen. Dit is wel voor herhaling vatbaar en als ik het apparaat niet meer gebruik gaat ie gewoon weer op marktplaats :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten