dinsdag 27 februari 2018

Nog 1 nachtje slapen en dan mag ik weer op de weegschaal. Ik heb vandaag weer goed mijn best gedaan dus hopelijk is dat morgen te zien. Eigenlijk wilde ik er vandaag al op gaan staan, maar ik kon me beheersen.
Declan was gisteren eerder thuis gekomen uit school omdat hij zich niet lekker voelde. Vandaag bleef hij nog een dagje thuis dus geen wekker vanmorgen. Maar ja, als de ander (lees Aileen) er wel gewoon uit moet komt er nog niet veel van uitslapen.
Maar we zijn wel rustig opgestart, dus ontbeet ik ook pas laat. Lekker met een bananenpannenkoek. En deze was echt heel goed gelukt. Geen stukken of barsten, ik word er steeds beter in.
Daarna even de bittere kou in voor de laatste boodschappen. Vooral in je gezicht is die wind echt ijzig koud. 
Gelukkig was ik snel weer terug om lekker op te warmen. Alhoewel, echt warm is het niet, de deur van de slaapkamer naar het balkon staat nog open..... De poezen maakt die kou niet echt iets uit, ze wandelen elke keer het balkon weer op. Maar 's avonds liggen ze het liefst bij de verwarming. Misschien zouden ze dat overdag ook wel doen als ik hem ook aan zou zetten. Maar ik heb het overdag niet echt koud dus gaat hij pas aan het eind van de dag aan. 
Als lunch at ik vandaag brood met gekookt ei en een beetje yogonaise. Brood met ei is toch wel iets waar ik lang op kan teren. Pas tegen 4 uur, als de huishoudelijke hulp weer weg is krijg ik een beetje trek en eet ik maar weer een zakje chips. Declan is ook eindelijk vertrokken naar zijn kamer dus ik kan even rustig een programma terugkijken.
Om 5 uur eet ik nog een appel en tegen 6 uur ga ik koken. We eten Jambalaya. een WW recept wat eigenlijk met garnalen is maar met kip smaakt het ook prima. Dit is iets wat ik al vaker heb gemaakt. Er blijft ook precies een portie over voor morgen.
De kinderen zouden eigenlijk zondag naar hun vader gaan maar die had 3 dagen cursus en daardoor laat thuis. Dus aten ze hier de afgelopen 2 dagen nog gezellig mee. En hoera, morgen eet Declan ook nog mee. Dat had ik niet ingecalculeerd, dus krijgt hij poffertjes (die ik dus morgen nog moet gaan halen) en ik mijn portie Jambalaya.
Van mij mogen de kinderen er altijd zijn, al zijn de dagen dat ze er niet zijn soms ook wel erg fijn omdat ik dan niets moet..... 

Duimen jullie dat de plus morgenochtend niet te groot is?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten