zondag 4 februari 2018

Het weekend is weer voorbij gelukkig

Ja, gelukkig is het weekend weer voorbij en komen de kinderen vanavond weer thuis. Ik vind het vreselijk om alleen te zijn. Het drukt me weer zo met de neus op de feiten: beperkingen en geen sociaal netwerk. Als ik altijd alleen zou zijn zou ik wegzakken in een diepe depressie denk ik. 
Gelukkig is het qua eten wel goed gegaan dit weekend. Als je niets in huis hebt kun je het ook niet opeten. Want toen ik de la opendeed in de hoop dat er ineens chocola zou liggen lag het er echt niet ;-) Ik ben dan niet zo wanhopig dat ik de deur uitga om het te halen trouwens. Dat is dan weer een "voordeel" van beperkingen hebben.
Gisteren ben ik gelukkig wel naar de cursus mindfulness geweest. De cursusleidster heeft mij opgehaald en thuis gebracht. Dat betekende wel dat ik er een stuk eerder was, maar beter dat dan niet kunnen gaan! Het was weer een fijne ochtend met fijne mensen.
's Middags was het regenachtig en koud maar ik moest echt een pakketje wegbrengen en boodschappen doen. En tadaa, ik was weer niet gesmolten toen ik thuis kwam!
Ik ontbeet met skyr, banaan en caramelsaus. Een goede bodem voor de lange ochtend. Bij de thee 's ochtends kreeg ik een mini caramelwafeltje. Ik kon dit niet terug vinden in de app dus heb ik er 4 punten voor gerekend.
Voor de lunch maakte ik een tosti van ham die nodig op moest en eatlean kaas. Ideale kaas is het toch. Weinig punten en prima voor dit soort dingen.
Als tussendoortje een zakje chips en voor avondeten een laatste restje frietjes uit de vriezer, een tartaartje en sla.
Bij de thee at ik een brownie reep van WW. Ik at er zelfs 2. Toch die trek in chocola een beetje kunnen stillen ;-)
En ook al zat ik 's avonds alleen, de glaasjes port en een paar vlammetjes gingen er gewoon in. Als ik alleen ben ga ik ook altijd later naar bed, geen idee waarom. 
Ik heb goed geslapen dankzij de port en een slaappil. Ik werd pas wakker toen de katten op me begonnen te lopen omdat ze honger hebben of aandacht willen of me gewoon plagen. Uiteindelijk sliep ik nog tot een uur of 10. Heerlijk!
Voor ontbijt 2 stukken wappeltaart met een kop thee en verder heb ik de hele dag op de bank gezeten. Ik ben druk geweest met de planning voor volgende week en heb recepten die ik opgeslagen had van Facebook in de WW app gezet. Ik kook al bijna 1,5 jaar alleen maar nieuwe dingen. Soms komen dingen wel terug, maar bijna altijd is het weer iets nieuws. Ik heb toch tijd zat om dat allemaal uit te zoeken en te maken. En het zorgt ervoor dat je nieuwe dingen leert eten, ook fijn voor de kinderen ;-)
Doordat ik bijna niets verbrand heb vandaag had ik ook geen zin in lunch. Ik heb een schaaltje noten gegeten en wat fruit erbij. Dat was voldoende tot aan het avondeten.
Het avondeten was weer wat uit de vriezer. Een pompoenpannetje van slechts 1 punt.
Zo nog een kop thee met een reepje en ik heb aan het einde van het weekend nog 9 weekpunten over.
Ik heb vandaag trouwens een trui aan die ik een paar jaar geleden zelf gebreid heb. Daar voelde ik me de afgelopen jaren altijd heel plomp in. Maar nu zit hij prima en hij is echt heel erg lekker warm! Voor degene die de serie "The Killing" hebben gekeken, het is zo'n trui met sterren die Sarah Lund altijd aan heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten