woensdag 28 februari 2018

Vanochtend vol spanning op de weegschaal gestaan en er was 500 gram af! Dat is wel een mooie meevaller. Die 2 dagen goed opletten hebben zijn vruchten afgeworpen denk ik.
Hopelijk is het op de cursus ook zo mooi op de weegschaal.
Na mijn ontbijt van yoghurt, muesli, banaan en schuddebuikjes waagde ik mij in de ijzige koude. De wind is echt gemeen koud in mijn gezicht, maar voor ik het weet ben ik er al.
En hier op de weegschaal ben ik 200 gram afgevallen. 
Ik heb gelijk gevraagd wat ik af moet vallen om binnen een gezond bmi te vallen en dat is zo'n 9 kilo nog. Hhmm, thuis wil ik er nog zo'n 12 kwijt. Dat betekend dus dat als ik thuis die 12 kwijt ben ik op de cursus die 9 kwijt moet zijn. Hopelijk lukt dat voor half juli.......
Na de cursus weer door de ijzige kou naar de fysio en daarna naar de winkel voor poffertjes. Ik ben nog net niet bevroren als ik eenmaal thuis ben ;-)
Voor de lunch heb ik een lekkere salade gemaakt van gerookte kip, pasta, sla, champignons, lente-ui en veggie snack met een dressing van yogonaise en mierikswortel.



Dat vulde erg goed moet ik zeggen.
Verder kwam er niet veel uit mijn handen vanmiddag. Gisteravond laat gaan slapen omdat de kinderen allebei hun hart moesten luchten over bepaalde dingen en we dus onverhoopt laat in bed lagen. Declan is dus nog maar een dagje thuis gebleven en heeft even flink wat slaap in gehaald. School is toch stom en saai, het is allemaal veel te makkelijk, behalve Engels...... Tja, maar je moet toch echt nog een paar jaar naar school.
Eind van de middag at ik een zakje chips en als avondeten de Jambalaya van gisteren en Declan poffertjes met roomboter en poedersuiker. Ik heb er 1 van geproefd.

Daarna ging ik even op visite bij de buurvrouw een paar huizen verder. Ze vertelde vorige week dat haar man afgelopen vrijdag zou gaan verhuizen naar een gesloten afdeling ivm dementie. Zo sneu.... Van de week belde ze aan of ik wat spullen kon gebruiken die zij niet gebruikt en hij wel. Pindakaas, hagelslag, brinta, havermout. Nou dat kan ik wel gebruiken dus ben ik vanavond even langs gegaan. Even werd uiteindelijk ruim 2 uur. Ze had een hoop te vertellen. 2 weken geleden waren ze 60 jaar getrouwd. Vreselijk dat je dan die laatste jaren niet meer echt samen door kunt brengen hoor.
Ik heb een ieniemini stukje zelfgebakken boterkoek met gember gegeten, Errug lekker! Ik had nog 5 punten over dus ik hoop dat dat genoeg is voor dat kleine stukje.
Mijn weekpunten zijn weer omlaag naar 35 punten dus daar wil ik nog niet aankomen. 
Morgen weer met goede moed verder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten