vrijdag 9 februari 2018

Gisteren verliep de dag bijna zoals gepland qua eten. Ik wist dat het avondeten veel punten zou zijn, dus probeerde ik overdag zo weinig mogelijk punten te gebruiken.
Ik ontbeet met skyr, appel en schuddebuikjes en een grote kop thee. Daarna naar mijn maatje en gelukkig deze keer geen dikke plak cake maar een mini kitkat. Ook nog wel 4 punten, maar is altijd nog beter als de cake punten.
Voor de lunch maakte ik een salade van sla, kipreepjes, paprika, de andere helft van het zakje van de veggie snack, eieren en honingmosterd dressing. Deze maaltijd koste mij 2 punten. 



Als tussendoortje at ik een paar pepermuntjes. Dat zijn ook echte suikerbommetjes. 1 punt per stuk en ik at er 3.
Aileen heeft het avondeten gemaakt. Ze mag elke donderdag koken van mij en mag dan zelf uitzoeken wat we eten. Dat is dus niet een WW recept maar wat zij tegenkomt. Dit keer was het een recept uit de Allerhande, een zuurkoolburger met gebakken ui en gruyère. Erg lekker, maar wel 20 punten. Tot zover had ik het nog goed onder controle. Iets meer punten maar dat wist ik. Maar.... Aileen had een nieuw broodje meegenomen van haar werk. Een GadoGado broodje. Ze had speciaal de helft voor mij bewaard. Ik vergat het van tevoren te wegen maar gokte dat het nog 100 gram was. De voedingswaarde kon ik wel invoeren en dat was 11 punten per 100 gram! Oeps, en het was niet eens echt bijzonder. Daar gingen dus een deel van mijn weekpunten.
Vandaag begon ook goed, yoghurt, peer en wat chocoladesaus. 
Daarna op jacht naar carnavalskleding. Ik heb vorig jaar geloof ik alles weg gedaan omdat ik dacht dat ik het toch niet meer zou gaan vieren. Maar als je kind meeloopt met de optocht moet je op z'n minst gaan kijken en iets van verkleedspul hebben. Later kwam daar het idee bij om zondagavond ook naar de stad te gaan. Naar een plek waar ik kan zitten en snel naar de wc kan als ik moet. Dat zou moeten gaan lukken in kwakkelkooi, dus daar moest een outfit voor komen :-)
Voor de lunch een bakje groentesoep en crackers met hummus en kipfilet. Daarna naar de bingo, samen met Declan. En Declan had prijs! Een volle kaart en dat leverde hem 10 euro op. 
Bij de bingo 1 bitterbal op en daarna door de sneeuwbui nog even naar de stad voor bier en schrobbeler. Want morgen is de optocht en daar hoort een drankje bij!
Toen we thuis kwamen had ik echt wel trek dus at ik een mini kitkat en een zakje chips.
Daarna ben ik eten gaan koken. Ik wilde zelf frietjes maken maar daar kwam het niet van dus haalde ik nog even snel kant-en-klare krulfrietjes. We aten hierbij een paprika gevuld met kippengehakt. En ik dronk alvast wat schrobbeler tijdens het koken ;-) Op dat moment besloot ik dat ik tot maandagochtend even geen punten ga tellen maar een leuk feestje ga vieren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten