zondag 18 februari 2018

Bami en Bingo

Gisterochtend geen mindfulness, de cursusleidster was ziek. Dus kon ik lekker uitslapen. Ik heb geprobeerd om de hele dag geen punten te gebruiken omdat we 's avonds zouden gaan eten in wijkhuis. 
Ik kwam rond half 11 uit bed en at eerst een mineola. Daarna, als lunch eigenlijk, een bananenpannenkoek met pancake siroop. Als lunch nog bloemkoolsoep met linzen gegeten. 's Middags wat boodschapjes gedaan en rond 4 uur tegen de trek een zakje chips. 
Tegen kwart over 5 gingen we naar het buurthuis. Daar was een etentje voor de wijk en aansluitend een bingo. Het menu zag er goed uit dus wilde ik het wel eens proberen.
In eerste instantie is het best vreemd, gewoon bij wildvreemden aan tafel gaan zitten. Iedereen was er namelijk al..... Maar uiteindelijk komt er toch wel een gesprekje op gang. Er waren voornamelijk ouderen, 70 plus, maar er zat ook een moeder met 2 kinderen en een paar mensen die jonger waren, waaronder wij 2.
De maaltijd kostte 5 euro per persoon, daar kun je niet voor sukkelen.

De maaltijd begon met Chinese tomatensoep. Dit servies deed me een beetje denken aan ziekenhuisservies. Maar de soep smaakte er niet minder om. Ik hou alleen van goed warme soep en dat viel hier wel tegen. Ook de hoeveelheid was genoeg voor je holle kies.


Na gezellig keuvelen met onze tafelgenoten was het tijd voor het hoofdgerecht. Bami, met babi pangang, saté en kroepoek. De babi pangang was zelfgemaakt en was erg lekker. Alleen jammer dat het maar 2 stukjes waren. Ook de saté was erg lekker! De bami was gewoon bami alsof het van de chinees kwam. De groenten moest je zoeken met een vergrootglas.


Uiteraard was er ook een dessert, Vers fruit met ........ slagroom :-) Dat was stevige slagroom en ook niet heel zoet. Heerlijk zo'n bakje fruit wat voor je klaar gemaakt is.


Na het eten gingen er een aantal mensen naar huis, maar er kwamen ook weer nieuwe mensen bij, speciaal voor de bingo. Ondertussen dronk ik een kopje thee met een koekje erbij.
Iets na 8 uur begon de bingo. Ik schatte mijn kansen niet echt hoog in, aangezien we met zo'n 100 mensen zaten, ondanks dat ik met 3 boekjes speelde.




En inderdaad na 3 rondes was het pauze en had ik nog geen prijs. Gelukkig kon ik mijn verdriet wegspoelen met port.


Ook na de volgende 3 rondes geen prijs jammer genoeg. Toen kwam er nog een extra ronde waar we weer nieuwe lootjes voor konden kopen. Die was voor het boodschappenpakket ter waarde van 60 euro. Nou daar wilde ik wel op gokken. Helaas pindakaas, die ging ook aan onze neus voorbij.
We moesten op alle lootjes onze naam schrijven en die werden in een grote schaal gedaan en daar werden dan nog troostprijzen voor uitgedeeld. Aangezien ik 21 briefjes had, was de kans nu wel aanwezig dat ik in de prijzen zou vallen.
En inderdaad! 2 troostprijzen, een pakket met noten en een doos met chocola.......


Al met al best een leuke avond gehad. De datum voor het volgende etentje met bingo is ook al bekend, 10 maart. Even denken of we daar weer naartoe gaan. Ik vond het wel leuk, maar Martijn vindt het ook prima om thuis te blijven ;-)
We waren tegen half 11 weer thuis. Een goed gevulde avond dus.
Ik heb alle punten die had van die dag ingezet, maar ik heb geen idee hoeveel punten dit me heeft gekost. Het was gezellig en daar ging het om.

Vanochtend weer uitgeslapen en ontbeten met yoghurt, appel, muesli en schuddebuikjes. Een flink vullend ontbijt. Uiteraard ook thee erbij.
Later nog 2 gebakken eitjes. 
En ik had beter de waterkoker of de föhn kunnen winnen, want het zakje met suikerpinda's en de studentenhaver is leeg. Wel met z'n 2en!  Weg punten.
En omdat het nu toch al mis was, proefde ik ook zo'n chocolaatje (niet zo lekker) en at ik chips, met tzatziki. 
Gelukkig was het avondeten maar 4 punten, mexicaanse soep uit de slowcooker met bonen, mais, paprika en gehakt. 
Ik neem maar niets meer bij de thee.... Alhoewel, het is al toch fout vandaag ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten