vrijdag 2 maart 2018

Eigenlijk is het deze 2 dagen weer goed gegaan. Ik ben wel bijna door mijn weekpunten heen, maar dat is een bewuste keuze geweest.
Gisteren begon ik de dag met een ontbijt van yoghurt en banaan en een grote kop thee.
Daarna had ik een afspraak in het wijkhuis met dames uit te buurt. Het idee is om een groepje te vormen met vrouwen tussen de 25 en 45 om leuke dingen mee te doen. Wil je bijvoorbeeld naar de bioscoop, dan plaats je een oproepje in de groep en dan kijken wie er mee wil. Maar ook gewoon om samen thee te drinken en te kletsen. We zijn nu met z'n 5en, maar de bedoeling is wel dat we wat groter worden. Over 2 weken komen we weer samen om verder te kletsen. Ik ben heel benieuwd of dit van de grond gaat komen. Het koekje wat bij de thee zat heb ik laten liggen :-)
Thuis gekomen heb ik snel groentesoep en eiersalade gemaakt die ik at met 3 cracottes.
Ik had mijn afspraak met mijn thee maatje verzet naar de middag. Voordeel hiervan is dat ik nog vol zit van de lunch en dus echt niets bij de thee hoef.
Als ik 's middags thuis kom maar ik alvast de chimichurri voor het eten voor morgenavond en bereid ik vast het avondeten voor.
Daarna plof ik op de bank met een zakje chips. 
Het avondeten was cannelloni met ricotta, geitenkaas en courgette. Erg lekker, maar niet erg vullend. Volgende keer maak ik er wat sla bij.
Ik heb nog 8 punten over dus mag ik 2 koekjes bij de thee 's avonds. 3 punten gaan mee naar de weekpunten.
Vanochtend kreeg ik nog visite voor mijn verjaardag en daarvoor had ik een caramelschnitte gehaald. Ik had hem alvast gescand in de winkel. 100 gram is 14 punten. Hhhmm, vooruit. Geen enkel gebak is weinig punten natuurlijk ;-)
Ik kan niet zo goed inschatten dus op de gok een plak afgesneden. Dat was dus een plak van 48 gram en het was gewoon een normale plak. De visite wilde ook geen groot stuk dus kreeg Martijn een dikke plak en de rest heeft Declan tussen de middag opgegeten. Beter, want anders had ik dat zelf gedaan denk ik.
Toen de visite weg was snel geluncht, want alleen een plak schnitte is niet echt vullend. Ik kwam namelijk zo laat uit mijn bed dat ik geen tijd meer had om te ontbijten.
De lunch bestond weer uit groentesoep, eiersalade en cracottes. Morgen weer waarschijnlijk!
's Middags weer naar de bingo geweest. Geen prijs dit keer maar het was wel gezellig. Je leert toch wat meer mensen kennen als je vaker komt. 2 bitterballen op en de m&m's die iemand op tafel had gezet heb ik keurig laten staan.
Thuis wel een zakje chips op, de tijd tussen de 2 bitterballen en het avondeten is net te lang.
Het avondeten was vanavond absoluut niet WW verantwoord, maar wel lekker.
We aten Picanha met chimichurri en aardappelen en zoete aardappelen met parmezaan uit de oven.


Het was erg lekker, al had het vlees net iets korter in de oven gemogen. 
De recepten kun je vinden op www.brendakookt.nl
Dit avondeten kostte mij 34 punten en dat zat hem vooral in de chimichurri (olijfolie!) en het aardappelgerecht.
Na het eten heb ik nog een sinaasappel gegeten en heb ik vandaag 50 punten gebruikt.
Ik heb nog 11 weekpunten over dus morgenavond wellicht een glaasje port :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten