maandag 5 maart 2018

Killerbody en gebakken banaan

Vandaag zijn we met het boek "Killerbody" van Fajah Lourens begonnen. Tenminste, Aileen volgt het helemaal, ik deels en Declan is al gestopt.
Ik heb nog geprobeerd of Aileen niet ook WW wil doen, maar ze vindt het handig als alles uitgeschreven staat. Om haar goed te steunen doe ik in ieder geval met het avondeten mee en ik zorg dat alles in huis is voor het ontbijt en de lunch. Ik heb gekeken hoe het zit met de punten per dag en het komt aardig overeen. Wel vind ik het erg karig allemaal. Daarom ben ik zo blij met WW. Ik kies waar ik zin in heb en of het past binnen mijn budget. Ik heb eigenlijk nooit echt erge honger en dat is fijn.
Het menu uit killerbody van vandaag begon met Griekse yoghurt met 0% vet, een appel en kaneel. Goh, dat eet ik ook regelmatig.
Als tussendoortje een halve komkommer met zout en kaneel..... Ik hoef 's ochtends eigenlijk nooit een tussendoortje dus ik schoof het door naar de middag. 
De lunch was 1 volkorenwrap met 1/4e avocado en 80 gram kipfilet. En daarbij sla, tomaat en komkommer. De kinderen hadden dit dus ook mee naar school. Ik heb nog aan Declan gevraagd of hij geen brood mee wilde maar dat was niet nodig. 
Ik at 2 wortelwraps met zuivelspread, sla en kipfilet. 
Na de fysio en de boodschappen at ik de komkommer met zout, zonder kaneel. Ik vond het niet echt lekker moet ik zeggen.
Even mijn mindfulness oefening gedaan en toen de keuken even opgeruimd. Aangezien ik het niet precies volg, die killerbody, mocht ik een zakje chips. Het middagtussendoortje was een appel met kaneel maar daar had ik echt geen zin in.
En toen het avondeten, kipfilet, roerbakgroente en rijst. 80 gram ongekookte rijst per persoon. Best veel moet ik zeggen. Eigenlijk moest er ook nog sla, tomaat en komkommer bij maar dat paste er echt niet meer bij! Declan en ik aten zelfs ons bord niet leeg. 
's Avonds moeten we eigenlijk een eiwit-shake moeten nemen maar dat zijn dingen waar ik echt niet aan ga beginnen. 
Aangezien Declan halverwege de dag al had opgegeven (logisch, een 12 jarige kan niet leven op 1 wrap en sla) en ik het niet exact volg, maakte ik voor ons een "gebakken banaan". Als ik iets heel erg lekker vind van de chinees is het wel gebakken banaan. Gisteren zag ik een tip voorbij komen voor een banaan in een loempiavel in de airfryer. 
En laat ik nou laatst rijstvellen bij de Lidl hebben gekocht en een rijpe banaan hebben......
6 minuutjes op 180 graden, beetje poedersuiker erover en je hebt een heerlijk snackje voor 1 punt!



Ik heb nog 5 punten over, maar ik denk niet dat ik nog iets ga nemen. Die banaan was het "koekje" bij de thee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten