donderdag 22 maart 2018

Gisteren had ik echt geen zin meer om een blog te maken, dus moest ik jullie in spanning laten hoe het op de weegschaal was..... Ik kwam uit bed, ging plassen, deed alles uit en op de weegschaal..... 1,4 kilo eraf! Wauw, niet verwacht :-)
Na mijn ontbijt van yoghurt, banaan en chocoladesaus op naar de cursus. Eerst even stemmen, handig in hetzelfde gebouw. Ik heb voor het eerst op een lokale partij gestemd. Ik blijf het altijd weer lastig vinden, welke partij is nou het beste. Een aantal vallen gelijk af en sommige vallen later af omdat je dingen leest of hoort die je niet aanspreken. We zullen de komende 4 jaar zien of ik er goed aan heb gedaan of niet. En het referendum ook nog even ingevuld. 
Daarna naar de andere zaal en daar was 1,3 kilo eraf het resultaat op de weegschaal. We gaan steeds meer de goede kant op!
Na de cursus naar de fysio en daar was het deze week weer tijd voor de driemaandelijkse test. Het resultaat, ik ben stabiel op het moment. Alleen de kracht in mijn linkerhand is wat afgenomen, dus daar gaan we aan werken.
Toen naar huis, via de Lidl, even wat lekkere broodjes gehaald voor de lunch, mijn moeder kwam op visite. Ik heb de broodjes niet gewogen en een beetje gegokt maar ik denk dat ik met 13 punten voor 2 broodjes met boter en rauwe ham wel aardig zit. Er zat ook ei op een broodje maar die tellen we niet natuurlijk!
's Middags lekker gekletst met mijn moeder en 's avonds aten we met z'n 2en lekker pasta met crème fraîche en gerookte kip.
Rond 7 uur ging mijn moeder naar huis en ging ik naar het wijkhuis. We hadden weer een bijeenkomst met het vriendengroepje. Er is een nieuwe persoon bij, een man dit keer. Daar gingen we even kennis mee maken. Ik dronk daar een kopje thee en at het koekje wat erbij lag. Zo'n simpel koffiekoekje, ik gok 1 punt,
Om 8 uur ging ik alweer weg, ik had een 10 minuten gesprek op school bij Declan. Hij heeft goede cijfers, hij komt alleen vaak te laat en daar moet wat aan veranderen. Er zijn wel strenge regels als je veel te laat komt. Na 9 keer krijg je een gesprek met de leerplichtambtenaar en na 12 keer word je naar bureau Halt gestuurd voor een taakstraf!
Bij Aileen is dat ook zo op school. Zou dat Roosendaals beleid zijn of is dat landelijk?
Declan zit in ieder geval op 8 keer, maar hij schrok wel toen hij de maatregelen hoorde dus ik hoop dat hij er nu op gaat letten.
Om kwart voor 9 was ik weer thuis en plofte ik op de bank met een kop thee. 23 punten zijn precies op vandaag.

Vanochtend werd ik wakker en voelde me niet echt fit. Daarbij regende het ook dus heb ik mijn maatje gebeld en gezegd dat ik een weekje oversla. Ze had het wel verwacht, want het was geen weer om doorheen gegaan zei ze zelf.
Ik ontbeet met yoghurt, banaan en chocoladesaus en ik hing de halve ochtend op de bank. Na het douchen en aankleden weer op de bank hangen. 
Gisteren is mijn bestelde soepmaker gekomen en die heb ik vandaag uitgeprobeerd voor de lunch. Ik had nog een berg wortels, wat prei en tomaten. Alles in dat ding en 20 minuten later is de soep klaar. Ik moet alleen wel een beetje gaan experimenteren, want nu smaakte het wel erg naar wortel. Bij de soep at ik 3 cracottes met rauwe ham.
Na de lunch pakte ik mijn breiwerk er weer even bij en heb lekker een stukje gebreid.
Aileen zorgde voor het avondeten, taco tubs met tartaar, paprika, en mais en even in de oven, Daarna geraspte kaas, salsa saus en crème fraîche er overheen en sla erbij. Een lekkere maaltijd voor 15 punten. Precies nog 1 punt over voor een chia koekje bij de thee :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten