woensdag 7 maart 2018

Woensdag weegdag

Gisteren had ik best een goede dag, maar aan het eind van de middag bedacht ik me dat ik wel heel erg zin in frietjes had. Ik heb het niet gedaan! Gewoon wat op het menu stond, zoete aardappel, tartaar en doperwten. Wel met een flinke schep yogonaise :-)
Na het eten had ik ineens heel erg zin in chocola. Dat heb ik (gelukkig) niet in huis, maar wel ww reepjes/koekjes met chocola. Dus daar at ik er 4 van, ook al had ik geen punten meer. Jammer dat dit soort dingen altijd op dinsdag gebeuren, de dag voor er gewogen moet worden. Nou heb ik al niet teveel verwachtingen gezien het eten van afgelopen zaterdag, dus dan kan dit er ook nog wel bij.

En vanochtend stond ik op de weegschaal thuis en was er 800 gram vanaf! Wauw, dat had ik echt niet verwacht! Vol goede moed naar de cursus, daar moet er dan toch ook wat af zijn. En inderdaad, 1 kilo :-)
Daarna door naar de fysio. Ik heb niets gedaan, alleen maar gepraat. En gehuild. Declan heeft namelijk vanochtend aangegeven dat hij voorlopig bij zijn vader wil wonen. En lieve mensen, dan breekt je moederhart. Ik snap hem wel, maar ik vind het echt niet leuk. Hij komt wel in het weekend dat zijn zus er is en we hebben afgesproken dat hij ook elke dinsdag komt na school en dan blijft eten. Hopelijk geeft het hem de rust die hij zoekt......
Je zou verwachten dat ik dan heel veel zin heb in eten, emotie-eten, maar dat viel gelukkig mee. Flink huilen lucht ook erg op en erover praten. Dit gaat vanaf zondag in.
Tussen de middag aten Aileen en ik een salade, zij met tonijn en ik met kipfilet. De killerbody methode valt haar best zwaar, vooral 's avonds. Dan begint de zoete trek in van alles.
Als avondeten hadden we een erg lekkere pasta, met crème fraîche. Dat is wel veel punten, dus de volgende keer een light variant gebruiken. Ik had mijn portie nog even in de oven gedaan met wat eatlean cheese en dat was echt erg lekker! Het was ook snel klaar, kip, prei, knoflook, tomaat en rode peper bakken, crème fraîche erbij en dan de gekookte pasta.
Deze houden we er zeker in!
Bij de thee nog een ww reepje en we sluiten de dag af met 2 punten over die mee gaan naar de weekpunten. Dat zijn er tenslotte nog maar 35 ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten