donderdag 29 maart 2018

Daar ben ik weer! Ik had de afgelopen dagen even geen zin om een blog te schrijven, gewoon omdat ik met andere dingen bezig was. 
Maandag en dinsdag gingen prima, tot ik dinsdagavond weer een galaanval (?) kreeg en al mijn avondeten eruit gooide. Op een gegeven moment kreeg ik weer trek en heb ik mijn buik gevuld met koekjes, weliswaar ww koekjes, maar ook daarvan moet ik er niet teveel eten natuurlijk. Gevolg, maar 400 gram eraf woensdagochtend. Er was geen cursus dus geen idee wat het daar had geweest.
Woensdagmiddag heb ik iets heel doms gedaan...... Ik kocht paaseitjes, hele lekkere, gevulde.... aardbei,citroen en sinas smaak, knettersuiker, yoghurt-aardbeivulling en cookie dough.... Tja, ik bleef eten :-/ Daarna had ik echt nergens meer trek in, maar ik heb toch maar avondeten genomen. 's Avonds alleen nog wat fruit. Gevolg van de paaseieren, al mijn weekpunten in 1 keer op en nog -9 tekort. En dan moet Pasen nog komen.....
Er staat nog een zakje paaseitjes, puur met aardbei balsamico, wasabi limoen, framboos chili en gember limoen... Die red het wel tot zondag, denk ik......

Vanochtend rustig de dag begonnen en daarna naar de huisarts, eens even vragen hoe ik galaanvallen kan hebben terwijl mijn galblaas er vorig jaar uitgehaald is. Ze wist het niet, dus naar het ziekenhuis voor een echo, morgen of dinsdag.
Daarna nog even naar mijn maatje en thuis tussen de middag een salade gegeten.
Toen had ik een gesprek voor vrijwilligerswerk bij roosendaalvoorelkaar.nl Ik ga daar de vragen en het aanbod controleren en eventueel koppelen. Volgende week begin ik, spannend!

Naast de paaseitjes had ik gisteren ook ijs gehaald. Dat is weinig punten had ik gehoord en ik wilde nou wel eens weten hoe het smaakte.



100 gram is 3 punten en dat is een mooie portie voor een tussendoortje. En het smaakte ook gewoon lekker :-)
Al gaat er niets boven een beker Ben & Jerry's..... Maar die 14 punten per 100 gram. Dit is een goed alternatief.
Als avondeten at ik kipfiletblokjes gekruid met gyroskruiden, een pitabroodje en zelfgemaakte knoflooksaus. Daarbij ook nog een berg sla.
Als toetje 2 mineola's en zometeen bij de thee nog een koekje en ik heb 5 punten over vandaag. Dan loop ik die -9 weer een beetje in ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten