woensdag 18 april 2018

Motivatie

Soms is de motivatie ver te zoeken. Soms duurt dat een paar dagen en soms wat langer. Deze keer duurt het bij mij wat langer. En waar komt het door dat die motivatie opeens weg is. Tja, als we dat nou wisten! Ik denk dat het bij nu kwam door de paasdagen. Even een paar dagen lekker eten en hoppa, 2 kilo erbij. Ik werd hier erg gefrustreerd van. Je doet zo je best om het eraf te krijgen en binnen een paar dagen zit het er weer aan. En dan het idee dat het de rest van mijn leven zo blijft gaan. Nooit onbezorgd kunnen eten maar altijd nadenken of het wel een "verstandige keus" is. Moedeloos word ik daar van. En dan proberen om de motivatie terug te vinden om die kilo's eraf te krijgen, ik kan hem niet zo goed meer vinden merk ik. Gisteren heb ik wel mijn doel bijgesteld met 5 kilo naar boven. Dat betekend dat ik hier thuis nog 7,2 kilo af moet vallen. Dat klinkt niet veel eigenlijk, maar het blijft een hele klus. Moet ik me dan alle leuke dingen ontzeggen de komende maanden? Dat wil ik ook niet. Het zijn juist ook dat soort dingen die mijn leven leuk houden. Uitstapjes en zo en daar hoort eten bij. Ik wil dan niet van tevoren bedenken wat ik het beste kan eten en of ik misschien beter zelf iets mee kan nemen. Af en toe even onbezorgd zijn is ook fijn. In ieder geval over eten. Dit zorgt er dus wel voor dat ik al bijna 2 jaar bezig ben om die kilo's eraf te krijgen. Ik heb besloten dat ik eind mei stop met de cursus. Dan loopt ook mijn abonnement af. De cursus heeft voor mij geen toegevoegde waarde meer. Ik heb alles al minimaal 1 keer gehoord en ik krijg er geen motivatie van. Ik ga dan verder met alleen de app, hopelijk haal ik dan ook mijn doel. Vandaag ben ik ook begonnen met een andere app om calorieën bij te houden. Deze 2 hou ik bij elkaar om te kijken of het een beetje overeen komt. Ik wil namelijk niet de rest van mijn leven WW sponsoren door die app te gebruiken. 
Vanochtend op de cursus wel leuk gepraat met mede-cursisten. Sommige doen het echt supergoed en daar vliegen de kilo's vanaf. Waarom heeft niet iedereen die motivatie. We kwamen er niet echt uit eigenlijk.


Vandaag dus (alweer) met goede moed begonnen. Gisteren had ik een wappeltaart gebakken, dus daar heb ik mee ontbeten.Als lunch een lekkere salade gemaakt en die vulde zo goed dat ik 's middags geen tussendoortje hoefde. 

Voor avondeten aten we taco's. Hierdoor ben ik 2 punten over mijn dagbudget heen gegaan maar ja. Het was wel lekker. Zeker omdat we lekker buiten op het balkon hebben gegeten.
Ik heb ook alles bijgehouden in de calorieën app en daar zou ik nog 63 calorieën mogen eten. 
Na het eten ben ik gaan bowlen met het vriendengroepje wat we aan het opbouwen zijn. Bowlen is erg vermoeiend en zwaar, ik heb dan ook niet alle rondes meegedaan, maar het was wel gezellig!
Nu op de bank, zonder tv, er is toch niets leuks. Zo lekker naar bed en lezen, ook fijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten