maandag 23 april 2018

Vandaag liep het weer helemaal in de soep. Ik wist dat ik 's middags een verjaardag had, dus stelde ik het ontbijt zo lang mogelijk uit zodat het een brunch idee werd. Alleen had ik toen ineens haast en werden het snel 2 boterhammen met pindakaas. Ik heb de pindakaas niet afgewogen, maar het was vast veel punten.
Snel naar de fysio en daarna naar de 78e verjaardag van mijn maatje. Haar dochter had lekker appeltaart met pecannoten gebakken. Ze sneed alleen ook wel grote stukken ;-)
Helaas kreeg ik daarna een gal aanval en had ik erg pijn. Iedereen leefde erg met mij mee, maar ik voelde me wel opgelaten zeg. 
Morgenochtend maar weer de huisarts bellen, want ik kan pas half juni bij de mld-arts terecht en de gal aanvallen komen tegenwoordig zo om de dag en dan is 2 maanden erg lang. Vooral omdat ik dan de 1e afspraak pas heb en er dus niet gelijk vanaf ben.
Het meest bizarre is toch dat mijn galblaas eruit is en er op de echo niets te zien is in de galwegen. 
Het avondeten was een kwart Turks brood met een tartaartje, gebakken ui, gebakken ei, komkommer, tomaat en paprika. O ja en augurkjes. Als saus een mix van yogonaise en mierikswortel. Ik heb geen punten geteld, want na de appeltaart waren de punten vast al op.
Na het eten naar de rummikub in het buurthuis. Het was weer gezellig, we hebben veel gelachen. Er trakteerde iemand mini snackjes omdat hij vrijdag jarig is, dus dat waren 2 mini frikandellen en een bitterbal.
Morgen nog even puntjes tellen en misschien valt de plus dan mee woensdag.
Ik heb vanochtend trouwens mijn combi-pas opgezegd. Hij loopt tot en met 23 mei en dan ga ik verder met alleen de app. Ik hoop dat ik dat ook vol ga houden.
De calorieën app is voor mij nog niet echt handig. Grote nadeel vind ik toch wel dat je alles echt af moet wegen, ook groente, fruit en yoghurt wat ik de afgelopen tijd gewoon zo kon pakken. Dat moet ik dus echt nog even in de vingers krijgen.
Morgen hoop ik met een beter verhaal te komen, zo van, het is allemaal goed verlopen vandaag en ik heb zelfs punten over.
O ja, ik heb vandaag de chicken salami worstjes van WW geprobeerd en die waren erg lekker!
Morgenavond naar de bioscoop trouwens, misschien moet ik zoiets meenemen ipv popcorn eten...... Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten