maandag 23 april 2018

Weekend

Het weekend zit er weer op en het is net helemaal goed gegaan met de punten. Ik had er gewoon te weinig ;-)
Vrijdagochtend eerst een bijeenkomst van het vriendengroepje en daarna kwam mijn moeder. Ze had lekkere verse broodjes van de Lidl meegenomen en daar heb ik er 3 van gegeten. 2 met ei en 1 met hagelslag.... Daar gingen de punten al. 's Middags gefietst en onderweg een lekker ijsje gegeten. Geen idee hoeveel punten, ik heb er 25 voor gerekend.
Ik had voor 's avonds een spaghettisaus met kip op het menu staan maar om 5 uur kwam ik er achter dat die zeker 1,5 uur moest sudderen. Misschien moet ik recepten helemaal lezen ipv alleen de ingrediënten. Uiteindelijk werd het een pastasaus met mager gehakt, met courgetti. Geen idee hoe het met de punten is, ik heb het niet meer bijgehouden. 
Zaterdag was een normale dag en heb ik me keurig aan de 23 punten kunnen houden, ondanks dat ik best een wijntje had willen drinken op het balkon.....
Ik had wel erg lekker gekookt, al zeg ik het zelf. Foe yong hai met bruin gebakken pittige bami en zoetzure komkommer. Het koste erg veel tijd, maar het was lekker!
Zondagochtend ontbeten met gebakken ei en cracottes en tussen de middag 2 boterhammen met pindakaas met zeezout karamel.
's Middags had ik een feest voor de vrijwilligers uit Roosendaal, erg leuk en goed georganiseerd. Daar at ik wat naturel chipjes, een plakje stokbrood met eiersalade en een frietje met mayo. Ik dronk 2 cola light en 2 witte wijn. Duidelijk over de punten gegaan, maar ja, het was wel erg gezellig :-)
's avonds heb ik sla met feta, stukjes kip en een paar frietjes op. Toen zat ik echt vol.
Meer punten gebruikt dan eigenlijk kon, maar ik heb een fijn weekend gehad en dat telt toch ook erg mee voor mij.

1 opmerking: