zondag 18 maart 2018

Weekend met cheeseburger casserole en pindakokoskip

En toen was het weekend weer bijna voorbij. Een goed geslaagd weekend qua punten! Verder trouwens ook hoor ;-)
Vrijdagochtend ontbeet ik met een bananenpannenkoek met havermout en aardbeiensiroop. Daarna had ik weer een bijeenkomstje in het wijkcentrum met de het "vriendengroepje" Het was weer gezellig! Jammer alleen dat het wijkhuis gaat verbouwen en we voorlopig daar niet af kunnen spreken.
Om half 1 was ik thuis en had precies een uur om te lunchen. Brood met krokettenvulling, dit keer met mosterd. 
Daarna naar de bingo. Het was ook oersaai deze keer. Iedereen zat al bij elkaar en ik zat dus alleen. Dan is er dus niks aan. En ik won ook geen prijs :-/ Gelukkig kregen we wel allemaal weer een bitterbal, dat verzachte de pijn een beetje... ;-P
Het avondeten was van een recept van skinny taste, cheeseburger casserole. Jammiejammiejammie was het! Ik kan alleen geen cheddar light vinden en ook geen cheddar op te raspen dus gebruikte ik maar gewoon die "plastic" plakjes uit de supermarkt.
https://www.skinnytaste.com/cheeseburger-casserole/
Het recept zou voor 9 porties zijn. Ik maakte er 4 porties van. Dat betekende wel 19 punten, maar gelukkig had ik al mijn weekpunten nog.
's Avonds nog een reepje bij de thee en ik eindige deze dag op 32 punten.

Zaterdagochtend schrok ik om half 9 wakker. Balen want we moesten om kwart over 9 weg voor de mindfulness. Snel douchen, aankleden en eten. Snel wat yoghurt met banaan en karamelsiroop. En een klein kopje thee. 
Ik heb dan echt nog tijd nodig om wakker te worden en bij te komen van het douchen, dus het eerst gedeelte van de cursus ging een beetje aan me voorbij.
In de pauze at ik een klein stukje noga en daar kikkerde ik wel wat van op.
Na deze zaterdag is er nog 2 keer cursus. Aan de ene kant vind ik dat wel fijn, geen wekker op zaterdagochtend, maar aan de andere kant is het ook wel gezellig elke keer.
Als lunch maakte ik een lekkere salade met garnalen, mango, sla, paprika en kappertjes.
Ik maakte dit keer ook wat pasta erbij, dan is het lekker vullend.
's Middags op de bank gehangen, tv gekeken en mijn breiwerk onder het stof vandaan gehaald. Weten jullie nog, dat mooie vest.... Ik heb het achterpand helemaal uitgehaald en ben weer opnieuw begonnen. Als de kou nog een poosje aanhoudt kan ik hem dit jaar nog aan.
Het avondeten was chili con carne, vullend en weinig punten. Dat is mooi, want 's avonds eet ik naast mijn reepje bij de thee een schaaltje chips en drink 2 glaasjes port. Wel jammer dat de chips niet echt lekker waren..... Ondertussen lekker netflixen. We gingen eindelijk weer verder met "acquitted", een Noorse serie.
Ik sloot de dag af met het gebruik van 40 punten. Nog een paar weekpunten over voor morgen of zo.

Vanochtend lekker uitgeslapen en in bed mijn boek uitgelezen, Uit liefde, meneer Tuschinski van Tanya Commandeur. Een boeiende roman over het vooroorlogse Nederland en het ontstaan van de bioscopen en de vreselijke ondergang van de families tijdens de 2e wereldoorlog. 
Uiteindelijk werd mijn ontbijt dus meer een lunch en kon het lekker uitgebreid. Ik maakte een roerei met prei, paprika, rode ui, mais en eatlean cheese. Daaroverheen deed ik nog wat chilisaus. Daar redde ik het wel op tot een uur of 3, toen at ik een sinaasappel.
Later nog een zakje chips en ondertussen een beetje opruimen, tv kijken en spelletjes op de Ipad doen. Een echte luie zondag dus.
Het avondeten was pindakipkokos uit de slowcooker naar een recept wat uit deze groep komt: https://www.facebook.com/groups/379763175796249/ 
Daarbij aten we sla en frietjes. Hier maakte ik mijn resterende weekpunten op aan extra frietjes en yogonaise :-)
Bij de thee nog een reepje en zo was het weekend weer voorbij. 
Al mijn weekpunten zijn op maar ik ben niet buiten mijn boekje gegaan en dat is mooi! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten