maandag 31 januari 2022

Carona

Is het jullie wel eens opgevallen hoeveel mensen carona of cerona zeggen ipv corona? Tenenkrommend vind ik dat. Maar goed, Corona dus. Helaas bleek ik toch de pineut te zijn dinsdagavond. Ik had 's middags nog gezellig met Declan een spelletje gedaan, maar voelde me toch wel steeds beroerder worden.


"Het klinkt echt als Corona hoor mam" aldus Declan, net genezen van Corona. De geplande boerenkool werd vervangen door spareribs voor de mannen en een hamburger voor mij. Ik had weinig trek en at hem niet op. Na het eten toch maar een test gedaan en jahoor, positief.


Op dat moment mocht ik ook echt ziek zijn van mezelf. Woensdag echt een beroerde dag met veel keelpijn en hoesten en loopneuzen. Ook een test bij de GGD gedaan, wat een onwijs lange rij zeg. Maar het ging redelijk soepel door. Thuis weer snel onder een dekentje op de bank. Martijn bestelde een pizza en ik at een paar stukjes mee. Ik had echt nergens zin in, ook haken ligt al een paar dagen stil. Zoveel keelpijn dat we waterijsjes bestelden via Flink en 10 minuten later was er een pak perenijsjes en raketjes in huis. Wat een heerlijke verkoeling.
Donderdag kwam de uitslag van de GGD en idd, echt positief. Donderdagmiddag leek ik me wel wat beter te voelen, maar eten en drinken had ik nog steeds niet echt zin in. Inmiddels had Martijn ook een positieve zelftest. Pasta besteld en een half bakje gegeten. Vrijdag zette de verbetering door en werd de keelpijn minder. Wel een droge mond en hoesten, maar niet meer zo heftig. De loopneus is overgegaan in een verstopte neus. 's Avonds eindelijk weer eten gemaakt, lasagne. Ik vond het een beetje smakeloos, volgende keer iets meer kruiden. 
Zaterdagochtend een beker thee die smaakte naar warm water. Conclusie, geen smaak en reuk! En dat is echt raar eten zeg. Sommige dingen proef ik wel, antaflu, cheese onion chips, pepperoni, echt sterke smaken. En cola light. Gelukkig wel iets, maar echt trek krijg ik er allemaal niet van. 's Avonds zelfgemaakte frietjes, een hamburger en doperwtjes. Weinig plezier aan beleeft. Bij de thee een stroopwafel met speculaassmaak. Na 3 happen mocht Martijn hem hebben, smaakte nergens naar. Gelukkig is Martijn alleen verkouden, dus functioneert het hier nog enigszins. Gisteravond de andere helft van de lasagne gegeten en de stroopwafel had nu wel wat meer smaak. 
Vanochtend gewogen, 1,1 kilo eraf. Tja, echt veel heb ik ook niet gegeten afgelopen week. 
Ik ben nu een maand bezig en inmiddels 4,8 kilo kwijt. Wat fijn! 
Even kijken hoe het komende week gaat. We kunnen geen boodschappen doen, maar gisteren heeft Declan wat dingen gehaald. Verder maken we dingen uit de vriezer op en eind van de week kan Declan weer wat halen.
Ik mag weer naar buiten zodra de klachten over zijn, hopelijk is dat snel. Ben nu vooral nog neusverkouden en af en toe wat hoesten.
Ach ja, we overleven het wel. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten