maandag 10 januari 2022

Monopoly

Vanochtend op de weegschaal. Ik voel natuurlijk wel dat alles net iets minder strak zit en ik weet dat er de eerste week dat je start best wat af gaat, maar toch ben ik dan blij als er 2,3 kilo af blijkt te zijn. Al weet ik dat die eenmalig is en het verder eerder rond de 500 gram per week zal zitten. 

Vanochtend na het ontbijt van yoghurt, banaan en speltpops was het weer tijd voor de fysio. Ik heb nog steeds last van pijnklachten aan mijn rechterheup. Ze denkt dat het een houding probleem is. Dus vannacht slapen met een kussen tussen mijn benen en proberen op de bank zo recht mogelijk zitten en niet teveel naar links hangen. Best lastig, want de bank is een beetje op aan het raken. Over 2 maanden komt gelukkig de nieuwe bank!

Toen ik thuis kwam van de fysio was het tijd voor de was en de keuken. Maar eerst at ik lekker wat peer. Voor de lunch maakte ik een salade met kip, maar ik miste wat ingrediënten dus het was een beetje saai. Gisteren was ik begonnen aan de babydeken voor 1 van mijn fysio's, maar vandaag toch weer mee gestopt. Ik twijfel over de stugheid van de deken en laat het woensdag even bekijken door de dames op de haakclub. Ik was een beetje rusteloos dus er kwam niet echt iets uit mijn handen verder.

Als tussendoortje at ik een zakje popcorn en een b'tween reep. Gewoon omdat ik er zin in had en kon binnen de punten.

Gisteren had ik ineens zin om nieuwe Monopolys te kopen en daar werden er vandaag 2 van geleverd. Efteling Monopoly en Lord of the rings Monopoly. De eerste hebben we vanavond gelijk gedaan. En ik heb gewonnen, uiteraard. Declan was er namelijk niet bij 😆




De lamp weerkaatst alleen een beetje op het bord op de foto.

Het avondeten was AVG. Als ik ergens van gruwel is het dat wel, dus maakte ik er wat lekkers van. Ik heb een recept gezocht voor lekkere aardappeltjes uit de oven en die waren echt lekker. Dat ga ik zeker vaker maken. Ik heb een tijd geleden een kookboek gekocht, Spice wise green waar recepten in staan om kruidenmixen te maken voor bij groentes. Ik heb dus een mix gemaakt voor over de sperziebonen, die ik gewokt had. En daarbij aten we ossenhaas 😋



Het was erg lekker en goed vullend! We vergaten gewoon ons koekje bij de thee 😁 Ik heb dus ook gewoon nog 4 punten over. Die gaan mooi naar de weekpunten.

Het is trouwens weer rustig in huis. Declan is terug naar zijn vader en Aileen is alvast naar oma in Friesland. Morgen wordt opa begraven. Dat wordt een emotionele dag voor ze......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten