dinsdag 4 januari 2022

Verdriet

Een dag met een zwart randje vandaag.... Vanochtend om 5 over half 7 stond Aileen naast mijn bed. Het telefoontje waar we al een week op aan het wachten waren was gekomen. Opa (71) is overleden. Niet mijn vader, maar de vader van mijn ex-man. Een raar begin van de dag. Er waren niet echt emoties te merken bij de kinderen. Ze hebben de afgelopen week al gehuild en afscheid genomen en nu is er een soort rust gekomen. Of ze verbergen hun emoties heel goed voor mij en huilen met elkaar. Ik heb wel gehuild. Het is toch 15 jaar mijn schoonvader geweest en ik vind het vooral heel erg voor zijn vrouw, die alleen achterblijft en pas 69 is. Maar ook het verdriet van mijn kinderen breekt mijn hart.

Toch heb ik verder vandaag wel gewoon netjes op het eten gelet. Ik ben niet echt een emotie eter gelukkig.
Als ontbijt weer yoghurt, appel en muesli, om 9 uur! Verder een rustige ochtend met een beetje emoties. Eigenlijk had ik een afspraak bij de schoenmaker om mijn nieuwe laarzen op te halen maar dat is verplaatst naar morgen. Als tussendoortje 2 mandarijnen en de 2e grote beker thee.

Als lunch maakte ik een pizza van een flatbread met salami, feta, ui, paprika, tomaatjes en een beetje bbq saus. De foto houden jullie tegoed, ik had de bakplaat niet ingesmeerd dus hij was een beetje vast gekoekt 😆 Tijdens de lunch vandaag kwam er ook nog een leuk bericht. We krijgen alle kosten van onze geannuleerde vakantie naar Tenerife terug 🎉🎉

Ik keek vandaag trouwens een serie op Netflix die ik jullie zeker kan aanraden. Unorthodox, over een joods meisje wat ontsnapt aan het benauwende ultra orthodoxe leven in de wijk waar ze woont.  Het is een mini serie, dus mooi op 1 dag te kijken.
Als tussendoortje at ik een Hero B'tween zero reep. En uiteraard was ik ook aan het haken. Ik loop momenteel een beetje over met projecten. Ik heb er nu 2 tegelijk en volgende week komen er 3 nieuwe mogelijkheden bij. Daarbij zijn ook allebei mijn fysiotherapeuten zwanger en ga ik voor hen ook wat maken...... Ach ja, ik heb tenminste wat te doen.

Als avondeten aten wij een frittata van  spaghetti met gehakt en rucola. Lekker, maar de volgende keer mogen er wat meer kruiden in. Dat is toch het voordeel van 0 punten rekenen voor volkoren pasta, lekker vaak pasta eten 😁




Bij de thee 2 speculaasjes en nu gaan we een potje monopoly spelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten