maandag 17 januari 2022

Mandarijnen

Jullie zitten natuurlijk allemaal te wachten op het weegresultaat. Zal ik dat dan nu gelijk vertellen of aan het einde, zodat het lang een verrassing blijft?

Vanochtend op tijd wakker omdat ik moest plassen en daarna gelijk gewogen. Ik vond het nog iets te vroeg dus ben nog even terug gekropen. 's Ochtends even lezen is zo lekker. Soms val ik nog een beetje in slaap. Maar vanochtend niet. Ik moest er natuurlijk ook gewoon uit, want de fysio wacht. Eerst douchen en toen ontbijten. Dat betekende dat ik pas om 10 uur ging eten. Maar eigenlijk is dat prima voor mij heb ik bedacht. Alleen op dinsdag en donderdag kan dan niet, want dan moet ik om 10 uur de deur uit.

Ik ontbeet met yoghurt, skyr met aardbeien, spelt pops en een banaan. De yoghurt was bijna op en de skyr ook, dus dat kon ik mooi combineren. Nadeel is alleen dat die skyr dan weer punten is en dat eigenlijk niet zo handig is vandaag. Maar goed, het moet toch op, weggooien is zonde. En ik koop het gewoon niet meer. Eigenlijk moet je dat dus van tevoren bekijken zodat je het niet koopt, maar ja.

Bij de fysio was het weer gezellig en ik heb lekker gekletst. Ik weet inmiddels dat zij een jongetje krijgt, dus de kleur die ik voor het popje heb bedacht is goed. Tussen het kletsen door deed ik ook gewoon oefeningen. Of was het andersom? Ik heb nooit zin om naar de fysio te gaan. Ik kom daar al bijna 7 jaar inmiddels, 2 dagen in de week. Op zondagavond bedenk ik vaak wat ik voor reden heb om af te bellen, maar die heb ik eigenlijk nooit. Dus ga ik gewoon en is het altijd weer prima en goed dat ik gegaan ben. Ik doe het tenslotte voor mezelf en niet voor een ander.

Als tussendoortje at ik bij thuiskomst 2 mandarijnen. Ik vind mandarijnen niet altijd lekker, maar deze waren lekker zoet. 

Voor de lunch at ik een salade met mango, gerookte kip en komkommer. Om het een beetje smeuïg te maken wat halfvolle slasaus eroverheen. 

De middag was lekker rustig, haken, Netflix, jullie weten het inmiddels wel. Ik at een zakje popcorn als tussendoortje en moest op tijd aan het eten beginnen want het moest wel 1,5 uur in de oven. We aten Spaanse eenpans paella met paprika en chorizo uit het kookboek de wereldse bakplaat. https://www.bol.com/nl/nl/p/de-wereldse-bakplaat/9200000132426064/?bltgh=urnpxaXWTGdB2HD7sPpNxw.2_17.18.ProductTitle Aanrader als je van ovengerechten houdt.

Het was heel erg lekker, Aileen at mee en zei het gelijk bij de eerste hap. Het was voor 4 personen en de schaal ging leeg 🙈Ik heb echt wel geprobeerd niet teveel te eten, maar of ik precies een kwart er van op heb vind ik altijd lastig te bepalen. Dan zou ik ieders portie moeten wegen en dat gaat me echt te ver. En aangezien er 800 gram vanaf was vanmorgen is wat extra eten niet zo erg, toch?



Ik vergat natuurlijk weer een foto te maken maar gelukkig heeft Martijn er nog snel 1 kunnen maken.

Bij de thee vanavond maar geen koekje genomen, dan lopen de punten wel heel hard op. Ik heb vandaag wel extra punten verdiend door genoeg te drinken en genoeg groenten te eten. Dat scheelt weer iets.

Fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten