vrijdag 7 januari 2022

Eten

Vroegen jullie je nou gisteren af of ik de handdoek al in de ring heb gegooid? Of is het eigenlijk niet opgevallen dat ik gisteren niets gepost heb. Dat kan natuurlijk ook. Gisteren was een dag waar werkelijk niets over te melden viel. Dan zou het een opsomming worden van mijn eten, dus vandaar dat ik even een dagje oversloeg. De dag is trouwens wel goed gegaan en ik wil jullie de foto's van mijn lunch en avondeten niet onthouden.


                                           Koolhydraatarme pizzabodem/wrap met lekkere dingen.


's Avonds een pastasalade uit het kookboek "mijn Italiaanse dieet". Ik moet toch wat beter de recepten doorlezen, want het was niet echt een volle salade. Gelukkig had ik er een groene salade bijgemaakt. Maar echt voldaan was ik niet moet ik zeggen. Gelukkig nergens naar gegrepen 's avonds, maar had wel wel lastige momentjes.



Wat vinden jullie trouwens van mijn gehaakte placemat?

Vanochtend eerst douchen, want om half 10 komt de schoonmaakster en het is niet handig als ik dan onder de douche sta. Ik was trouwens best chagrijnig van morgen. Met zijn vieren op dit oppervlak begint een beetje op te breken merk ik. Vooral door het eigengereide gedrag van de 1 en het humeur van de ander. Maar goed, het is even niet anders.
Het ontbijt, Griekse yoghurt, blauwe bessen, banaan en muesli, was dus pas tegen kwart voor 10. Op zich geen probleem, maar een tussendoortje hoef ik dan niet.
Als lunch had ik tomatensoep gemaakt, lekker makkelijk in de soepmaker met 2 geroosterde boterhammen erbij. 
Ik heb inmiddels ook de Netflix serie Stay close afgekeken en ik raad hem wel aan, mits je er van houdt. Er zitten wat rare dingen in, maar het overgrote deel is gewoon normaal. Het is naar een boek van Harlan Coban. Daar staan meerder series van op Netflix viel me op.
Het gaat over de verdwijning van een man, 17 jaar na de verdwijning van een andere man. Dit wordt onderzocht en allerlei dingen uit het verleden komen naar boven. Het heeft een verrassende ontknoping.

Ondertussen haalde ik een haakwerk uit waar ik gisteravond mee bezig was geweest. Ik kwam er achter dat ik ergens een foutje had gemaakt en dan klopt het gelijk helemaal niet meer.

Als tussendoor je een B'tween reep en een mandarijn.

Het avondeten was Surinaamse bami met kip en satésaus. Ik weet niet of het echt Surinaamse bami is, maar ik kwam dit recept een keer tegen en het valt goed in de smaak bij iedereen.




De satésaus is een satésaus van Body & Fit, een stuk lager in punten dan gewone satésaus.

Nu zit ik aan de thee met speculaasje (zijn ze nou nog niet op?!) en ga ik lekker verder haken en tv kijken. Straks komt Declan thuis met vrienden en wordt het drinken en spelletjes doen. Niet voor mij, dat drinken in ieder geval. Misschien wel een spelletje.

Eigenlijk is dit een blog met ook alleen maar opsomming van eten. Mijn leven is gewoon een beetje saai op het moment. 

Fijn weekend!

1 opmerking:

  1. Weer lekker gegeten zo te zien!
    Ik ben ook die serie aan het volgen, heb nu 3 afleveringen gezien. We hadden eerst de 3 films van Q gezien , ook in dat genre maar dan Scandinavisch!
    Hier is het leven ook niet heel spectaculair hoor maar ja, we moeten er weer even doorheen! Succes vanavond met spelletjes spelen!

    BeantwoordenVerwijderen