maandag 3 januari 2022

Nieuwe ronden nieuwe kansen

Het loopt weer eens de spuigaten uit, dus de WW app weer aan geslingerd. Ik heb eens even terug zitten kijken wanneer ik met bloggen begonnen ben. Dat was november 2017. Toen deed ik al ruim een jaar WW. O ja, WW is dus Weight Watchers, maar tegenwoordig heet het dus WW. Maar goed, november 2017 dus. Ik begon toen enthousiast met bloggen, net zoals ik elke keer enthousiast met WW begin 😆

De blogjes gaan dus net zo goed als mijn lijnpogingen..... En kijk, een nieuw jaar en ik probeer het weer opnieuw. Het bloggen is trouwens 2 jaar geleden geweest, de lijnpogingen zijn van korter geleden. Ik sta er maar niet bij stil wat ik al die jaren al aan WW betaal zonder resultaat. Dat ligt niet aan hen, dat ligt aan mij. Mijn gebrek aan doorzettingsvermogen. Met haken heb ik een gigantisch doorzettingsvermogen, maar met lijnen totaal niet. En toch ga ik het weer proberen! Mijn doel? Al die kleren (sommige met het kaartje er nog aan) die in de kast hangen (weer) kunnen dragen. Met kleine stapjes, ik ga voor 2 kilo per maand, dat is al heel mooi. Van de zomer naar Spanje op vakantie met de kinderen. De bikini hoeft niet perse aan maar het zou wel leuk zijn als de jurkjes leuk staan. 

Ik ga proberen echt heel regelmatig een stukje te schrijven. Gewoon over de dagelijkse bezigheden en mijn worstelingen met eten en bewegen (rot lijf). Ik heb wel steun nodig. Van jullie, van de mensen in mijn omgeving. Lijnen in je eentje is echt heel moeilijk en daarom is het fijn als mensen je stimuleren, complimenteren, reageren etc.

Ik heb me goed voorbereid. Een weekplanning, alle boodschappen in huis, dus niets kan het afvallen meer in de weg staan.

Vanochtend op de weegschaal gestaan om het startgewicht te bepalen. Alhoewel ik het natuurlijk wel wist zijn de cijfers keihard. Aan de gang dus! Ik ben gelijk ontbijt gaan maken zodat ik een betere verdeling over de dag heb. Dus om half 9 ontbijten in plaats van half 10, 10 uur. Een bakje Griekse yoghurt met een appel en een beetje muesli. Best even wennen want ik heb eigenlijk geen trek. Maar dat kan ook komen door de Griek van gisteravond 😜

Vanochtend geen fysio, die heb ik afgebeld ivm een zeer pijnlijke rechterheup, been weet ik het. Onverklaarbaar ook. Het is niet de kant waar ik op lig en ik heb ook niks raars gedaan. Nou ja, ook dit gaat vast wel weer over. In ieder geval geen haast om aan te kleden dus eerst even spelletje op de Ipad gedaan en nieuws gekeken. Daarna douchen en aankleden en een wasje draaien. We hebben een logee, dus extra was. Aileen logeert hier een paar weken 😀

Als tussendoortje wilde ik een sinaasappel eten, maar die lagen er al te lang en waren niet lekker meer. Zelfde probleem bij de lunch. Ik had leuk 2 boterhammen met komijnekaas en sandwichspread gepland, maar zowel het brood als de komijnekaas waren op en de boodschappen konden pas tussen 4 en 6 opgehaald worden. Dus werden het 2 cracottes met sandwichspread en 2 met ei. 

's Middags lekker zitten haken en serie kijken en mijn pijnlijke lijf ontzien. Paracetamol hielp niet, dus heeft Martijn ibuprofen meegenomen en dat leek even wat te doen. In ieder geval fijn tijdens het koken.

Gegrilde paprika en rode ui met rozemarijn uit de oven, pasta en stukjes kip met kruiden. Aileen miste een sausje oid, maar wij vonden het eigenlijk wel prima te eten.



WW veranderd 1 keer in de zoveel tijd het programma een beetje en dat betekend nu voor mij dat ik onbeperkt volkoren pasta kan eten bijvoorbeeld. Maar mais en garnalen die in het vorige programma 0 punten waren kosten nu wel weer punten. Het is dus even puzzelen. Ik kan het programma ook aanpassen waardoor de pasta wel weer punten is en andere dingen juist weer niet. Maar ik heb hem nog niet zo kunnen veranderen dat het weer gelijk is aan het vorige. Ook nieuw is dat je bij een bepaalde hoeveelheid groente extra punten kunt verdienen. En bij genoeg water kun je ook een extra punt krijgen... Maar goed, we komen er wel uit wat uiteindelijk het fijnste is om te doen.

's Avonds bij de thee 2 speculaasjes gegeten en ik moet zeggen dat ik nog geen hongergevoel heb gehad. Nou ja, misschien is dat ook die Griek nog steeds 😉

Samenvatting van de 1e dag, het ging goed, geen honger en 1 punt over omdat ik genoeg groente heb gegeten.


2 opmerkingen:

  1. Nou een goed begin is het halve werk��! Succes weer! Zoals bij bijna iedereen nu zitten er bij mij ook weer feestkilo's aan , dus vandaag ook weer begonnen in min boek��.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij is het altijd feest, dus heel veel kilo's :-)
      Succes! Binnenkort weer eens samen thee drinken, zonder koekje!

      Verwijderen