donderdag 20 januari 2022

Amaryllis

Ik ben jullie niet vergeten hoor, maar ik had even geen zin om te bloggen. 
Dinsdagochtend heb ik ontbeten met Skyr met licht gezouten caramel smaak. In tegenstelling tot die met aardbei is deze wel puntvriendelijk. Lekker met een beetje muesli en een banaan. Daarna naar de EMS en toen ik thuis kwam de rest van de mango van gisteren opgegeten een mandarijn. 
Tussen de middag 2 boterhammen met gebakken ei en daarna naar het wijkhuis. Even wat administratieve dingen doorgenomen en uiteraard gezellig gekletst. Toen ik thuis kwam een zakje popcorn gegeten en daarna even haken. Dat was er nog niet van gekomen vandaag.
Het avondeten was chicken fajita pasta. Ik maakte een dubbele portie, zodat er ook wat in de vriezer staat als ik eens geen zin heb om te koken. Declan was er vandaag niet, die zit nog steeds in quarantaine. Dat duurt nog een week voor ik hem weer zie. 
Bij de thee 's avonds 2 koekjes, kost wel wat punten maar ik had er gewoon echt zin in.
Het nadeel van weinig thuis zijn op een dag is dat ik niet genoeg drink. Ik ben altijd bang dat ik onderweg moet plassen of dat ik ergens ben waar de wc niet handig is. Lees: te laag. Ik ga gewoon het liefst op mijn eigen wc 😁

Woensdag de rest van de skyr opgegeten en daarna naar de fysio. Ik was te laat, ik werd opgehouden door een buurman die over zijn kwalen vertelde toen  ik vroeg hoe het ging. Ik verstond de helft niet. Hij praat een beetje binnensmonds en daarbij ook nog plat Roosendaals 🙈 Ik woon hier nu inmiddels 20 jaar, maar dat kan ik toch echt niet volgen. Ik hoop dan maar dat ik op de goede momenten knik en ja en nee zeg. Ik ben dan te beleefd om het gesprek te onderbreken en weg te lopen. Gelukkig weet ik dat de fysio het niet erg vindt als dat soms gebeurt.
Bij thuiskomst een bakje fruit gegeten en een half uur later 2 boterhammen. 1 met komijnekaas en 1 met sandwichspread. Toen door naar de haakclub. Het was weer een gezellige middag met een hoop lol.
Thuis een zakje popcorn gegeten en 's avonds aten we een quiche met veel ui en ei. Ik vind hem erg lekker in ieder geval. En een berg sla erbij, weer 2 extra puntjes verzameld.
Bij de thee 's avonds 2 mandarijnen. En de babydeken afgemaakt! Die kan volgende week woensdag mee.



Daarna gelijk verder gegaan aan het knuffeltje voor de andere zwangere.... Wat deed ik met mijn tijd voordat ik haakte?!

Vanochtend kwam ik in de woonkamer en zag ik dat de Amaryllis die ik begin december van mijn moeder kreeg aan het opengaan is. Wat is ie mooi he.



Ik ontbeet vanmorgen met yoghurt, spelt en banaan en daarna in vliegende vaart naar EMS. Alles zat een beetje tegen vanmorgen dus ik had haast. Uiteraard heb je dan ook alle stoplichten tegen. Maar goed, alles lukte precies binnen de tijd.
Bij thuiskomst eerst even een poosje gezeten en een spelletje op de IPad gedaan. Even rust houden.
Daarna een bakje fruit en een beker thee. Tussen de middag 2 boterhammen met komijnekaas en plakjes komkommer. Weer duur in punten, maar ik wilde niet weer ei eten en iets anders kon ik niet verzinnen.
's Middags de deur uit, kennis maken met een mevrouw om te kijken of ik haar kan helpen bij wat zaken naar aanleiding van haar scheiding. Dit in het kader van mijn vrijwilligerswerk bij https://thuisadministratieloket.nl/roosendaal/ Het klikte en binnenkort hoop ik haar met wat dingen te kunnen helpen.
Thuis gekomen een beker thee gezet en een B'tween reep gegeten. En natuurlijk even haken.
Als avondeten aten we fusilli met Spaanse paprikasaus en chorizo. Erg smakelijk! Als iemand het recept wil hoor ik het wel. De saus was trouwens erg dun, beetje soepig, maar dat kwam denk ik omdat ik het in de blender had gedaan ipv gepureerd met de staafmixer of zo. Nou ja, het smaakte en daar gaat het om.
Bij de thee 1 koekje, eigenlijk ook weer niet slim, maar ja. Gelukkig hebben we geen verleidingen als lunchen of eten buiten de deur waardoor ik mijn weekpunten hard nodig heb. Dat is dan weer een voordeel van de lockdown zeg maar. De enige ook trouwens.

Fijne avond!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten